جلوگیری از قاچاق دام ها با پلاک کوبی دام عشایر

مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: هویت گذاری دام های عشایر از قاچاق آن ها جلوگیری می کند.

جلوگیری از قاچقا دام ها با پلاک کوبی  دام عشایربه گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   محمدی مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: هویت گذاری دام های عشایر از قاچاق آن ها جلوگیری می کند.

او بیان کرد: براساس مصوبات مجلس، قانون نظام جامع دامپروری و قانون افزایش بهره وری، دامداران مکلفند در قبال پرداخت هزینه، دام‌های خود را پلاک گذاری کنند.

 محمدی در این دیدار با اشاره به مزایای طرح بیمه اجباری دام عشایر گفت: در تضمین حفظ دام و سرمایه عشایر نسبت به انعکاس دغدغه های این عزیزان مبنی بر مشکلات عشایر در بیماری ها و خسارات ناشی از نصب پلاک (به گفته عشایر نامناسب ) برای دام که موجب ناخرسندی ایشان گردیده ، پیگیری های لازم را انجام می شود.


 او گفت: ۳۰ آبان ماه به عنوان زمان آغاز کوچ عشایر استان در نظر گرفته شده و بر اساس ابلاغ سازمان عشایر ایران هرگونه جابجایی ناشی از کوچ منوط به انجام مراحل بیمه و پلاک کوبی به منظور هویت گذاری دام عشایر خواهد بود.

 خانی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شهرستان گیلانغرب یکی از قطبهای دامپروری استان است گفت:  اهمیت طرح هویت گذاری و پلاک کوبی دامهای سبک وسنگین یکی از بزرگترین اقدامات دولت در خصوص مبارزه با قاچاق، شناسایی دامها و ثبت اطلاعات دام های سبک وسنگین، صدور مجور حمل بهداشتی  است.


انتهای  پیام/ز



شهرستان گیلانغرب یکی از قطبهای دامپروری استان  کرمانشاه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.