ترامپ: جمهوری‌خواهان مراقب «دام احمق‌ها» درباره مکالمه من با زلنسکی باشند

رئیس‌جمهور آمریکا از هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه خود خواست تا در دام دموکرات‌ها در خصوص رسوایی «اوکراین گیت» نیفتند.

ترامپ: جمهوری خواهان مراقب «دام احمق ها» درباره مکالمه با زلنسکی باشندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر هم‌حزبی‌های خود را به دفاع از او در قضیه رسوایی «اوکراین گیت» دعوت کرد و به آن‌ها درباره افتادن در دامی که دموکرات‌ها طراحی کردند، هشدار داد.

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه از قانونگذاران جمهوری خواه خواست تا تنها به گفتن اینکه مکالمه تلفنی او با همتای اوکراینی‌اش قابل استیضاح نیست اکتفا نکنند.

ترامپ در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر آورده بار دیگر با اشاره به مکالمه جنجالی ماه ژوئیه، نوشت: تماس با رئیس جمهور اوکراین عالی بود. متن آن را بخوانید! به هیچ وجه چیزی اشتباهی در آن نبود. جمهوری خواهان، نباید با گفتن اینکه (مکالمه) خوبی نبود، اما قابل استیضاح نیست، در «دام احمق ها» بیفتید. هیچ کار اشتباهی صورت نگرفته است.

از زمان برملا شدن مکالمه جنجالی ۲۵ ژوئیه ترامپ بار‌ها با توسل به اینکه «متن مکالمه را بخوانید» در تلاش بوده تا جواب منتقدانش را بدهد. با این حال دموکرات‌ها و برخی منتقدان محافظه‌کار او می‌گویند درست نیست که یک رئیس جمهور سران خارجی را برای انجام تحقیقات قضایی درباره جو بایدن، رقیب دموکرات او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، تحت فشار قرار دهد.

جمهوری خواهان مدافع ترامپ در عین حال اقدام رئیس جمهور آمریکا در این ارتباط را نادرست نمی‌دانند، زیرا بنا به استدلال آن‌ها کمک‌های نظامی به اوکراین براساس درخواست تحقیق درباره بایدن و پسرش صورت نگرفته است. اما برخی هم حزبی‌های ترامپ با اینکه اقدام او را قابل استیضاح نمی‌دانند، می‌گویند درخواست تحقیق از یک کشور خارجی علیه یکی از رقبای اصلی انتخاباتی نادرست است.

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

مرحله نخست جلسات دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ که پشت در‌های بسته برگزار می‌شد به پایان رسیده و هم اکنون دموکرات‌ها به مرحله دوم وارد شده و متن شهادت افرادی را که در کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافتند، منتشر می‌کنند.

ترامپ گفته است احتمالا متن گفت‌وگوی تلفنی که با رئیس‌جمهور اوکراین در ماه آوریل و پیش از تماسی که رسوایی اوکراین گیت را به بار آورد داشته است، سه‌شنبه آینده منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار