مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از آغاز ششمین دوره المپیاد و پاراالمپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در آذربایجان شرقی خبرداد.

آغاز ششمین دوره المپیاد و پاراالمپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان،  در ششمین دوره المپیاد و پاراالمپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در آذربایجان شرقی گفت:حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز دختر و پسر در ۲۱ رشته ورزشی دانش آموزی (توپی، توری، شطرنج، گویبال و آمادگی جسمانی) شرکت کردند.

او، افزود:مسابقات ابتدا در درون مدارس برگزار می‌شود که نفرات برگزیده نواحی و مناطق با همدیگر رقابت کرده و به مرحله استانی راه می‌یابند که نفرات برگزیده استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند.

او بیان کرد:مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت از حوزه تربیت بدنی و سلامت برای فراهم کردن امکانات و تجهیزات ورزشی دانش آموزان حمایت کامل را دارد.

او ایجاد نشاط و شادابی در مدارس را از دیگر اهداف این المپیاد ذکر کرد و افزود: این المپیاد از امروز شروع و تا اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و همه مدارس استان موظف به برگزاری المپیاد در درون مدارس هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، هدف از برگزاری المپیاد درون مدرسه‌ای نهادینه کردن آمادگی جسمانی دانش آموزان، استعدادیابی، زمینه سازی برای توسعه فرهنگ ورزش و گسترش فضا‌های ورزشی مدارس عنوان کرد.

آیین افتتاحیه ششمین دوره المپیاد و پاراالمپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای استان آذربایجان شرقی و دوازدهمین مراسم بزرگداشت روز ملی و هفته پارا المپیک با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان ومسئولان تربیت بدنی در سالن ورزشی شهید اقدمی تبریز آغازشد.

 

انتهای پیام/ش

ششمین دوره المپیاد و پاراالمپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در آذربایجان شرقی آغاز شد

 

برچسب ها: حوادث ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار