ارغوانی گفت: مشارکت دانش آموزان در انتخابات شهردار مدرسه می‌تواند به تصمیم گیری‌های واحد در حوزه‌های آموزشی کمک کند.

پاینده/ انتخابات شهردار مدارس گامی در مسیر تصمیم گیری واحدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی ارغوانی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران در آئین بیست و یکمین دوره انتخابات شهردار مدرسه با تأکید بر اینکه مهم‌ترین رکن در مدرسه تعلیم و تربیت دانش آموزان است، گفت: با تعامل و همراهی ارکان واحد آموزشی فرآیند یادگیری و یاددهی با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و با توجه به این سند هدف از تعلیم رشد و بالندگی یکپارچه و متوازن دانش آموزان در تمام بخش‌ها است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران ادامه داد: برگزاری انتخابات شهردار مدرسه فرصتی را فراهم می‌کند تا در آن دانش آموزان به سواد اجتماعی و مسئولیت پذیری دست یابند.

ارغوانی ادامه داد: دانش آموزان با همراهی و یکدلی در تصمیم گیری مدرسه مشارکت می‌کنند و به این شکل به ایجاد پل ارتباطی بین دانش آموزان و مدیران مدرسه نظر واحدی ارائه می‌شود تا با استناد به دستورالعمل شهردار مدرسه کار اجرایی انجام شود.

وی با اشاره به تشکل‌های مدرسه‌ای گفت: در مدارس تشکل‌هایی داریم که تعهد پذیری، مشارکت، توجه به محیط زیست، فعالیت بدنی و غیره را دنبال می‌کند و باید به این موضوع آگاهی داشت که شورای دانش آموزی مهم است و می‌تواند بر اساس وظایف محوله در تمام مسائل مدرسه مشارکت کند تا به یک هدف نهایی دست یابد.


بیشتر بخوانید: شرکت ۴ هزار و ۳۶۴ دانش آموز در انتخابات شهردار مدرسه


مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در منطقه ۱۰ تهران گفت: آموزش و پرورش در منطقه ۱۰ با استفاده از دستورالعمل مدارس تلاش می‌کند تا دانش آموزان در کنار کسب علم، سواد اجتماعی و آموزش‌های زندگی را کسب کنند و باید امیدوار باشیم به روزی که با تمرین این‌چنین طرح‌هایی (انتخابات شهردار مدارس) آینده‌ای روشنی برای ایران اسلامی رقم بزنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار