معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران مطرح کرد؛

لزوم آگاهی بخشی دانش آموزان به مباحث زیست محیطی

رستمی گفت: حفظ محیط زیست و توجه به اقدام‌هایی در جهت کاهش آلودگی هوا می‌تواند از بستر مدرسه در درون دانش آموزان شکل گیرد.

لزوم آگاهی بخشی دانش آموزان به مباحث زیست محیطیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شاپور رستمی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در آیین بیست و یکمین انتخابات شهردار مدارس با اشاره به خدمت رسانی شهرداری تهران در نواحی ۱۲۲ گانه پایتخت اظهار کرد: شهر تهران با جمعیت ۸ میلیونی در شب و ۱۴ میلیونی در روز نیاز به همکاری دوجانبه دارد و یکی از طرح‌های در حال اجرا موضوع شورایاری‌های محله‌های پایتخت بود تا بتوانیم از این طریق هماهنگی مدیریت شهری را در محله‌های پایتخت افزایش دهیم.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران افزود: ما در کنار نهاد شورایاری‌ها، انتخابات شهردار مدرسه را از سال ۶۹ تا امروز برگزار کردیم که به واسطه آن تعاملات شهروندان با مدیریت شهری را گسترش دادیم و شهروندان ما باید به این نکته توجه داشته باشند که مهم‌ترین راه برای رسیدن به فرهنگ آموزشی است که از کودکی درون فرزند پایه ریزی می‌شود.

رستمی با تأکید بر اینکه جامعه نهادی پیوسته است، بیان کرد: پیوستگی جامعه نهاد مدرسه را بر خود جا داده و باید دانش آموزان در مدارس با وظیفه‌های اجتماعی خود آشنا شوند، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد یکی از بستر‌های آموزش به دانش آموزان محیط مدرسه است.


بیشتر بخوانید: شرکت ۴ هزار و ۳۶۴ دانش آموز در انتخابات شهردار مدرسه


وی با اشاره به آموزش‌های زیست محیطی به دانش آموزان در محیط مدرسه گفت: حفظ محیط زیست و توجه به اقدام‌هایی در جهت کاهش آلودگی هوا می‌تواند از بستر مدرسه در درون دانش آموزان شکل گیرد و یکی از ویژگی‌های مدرسه این است که در آن نظم و انضباط حرف اول را می‌زند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به تعامل شهروندان (اولیا و مربیان)، دانش آموزان و مدیران مدرسه با یکدیگر اظهار کرد: با ایجاد این چنین حلقه‌هایی می‌توانیم مسائل و موضوعات اجتماعی را در کنار آموزش گسترش دهیم و به این موضوع تأکید کنیم که اگر دست به دست هم دهیم، شهری بهتر خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ضرورت آشنایی دانش آموزان با وظایف خود در مدرسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.