معاون وزیر صمت:

قیمت کالا‌های اساسی ۶۰ تا ۷۰ درصد سیر نزولی داشته است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روزانه ۱۰۰ قلم کالای اساسی رصد می‌شود که قیمت ۶۰ تا ۷۰ درصد کالا‌ها نزولی و یا ثابت است.

قیمت کالا‌های اساسی ۶۰ تا ۷۰ درصد  سیر نزولی داشته استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان اظهار کرد: شرایط کشور در وضعیت فعلی بسیار خوب و ایده‌آل است و در زمینه تامین و ذخیره کالا‌های استراتژیک وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

او عنوان کرد: نگرانی‌هایی در مورد برخی اقلام و نبود تعدادی از کالا‌ها وجود داشت، اما بیش از نیاز کشور ذخیره کالای اساسی داریم و جای نگرانی وجود ندارد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در زمینه تخصیص ارز و ثبت سفارش در ماه‌های گذشته مشکلاتی وجود داشت که اکنون تقریبا به روز هستیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

قبادی اضافه کرد: روند ثبت سفارش و ورود به کالا در کشور تقریبا حالت عادی به خود گرفته و به لحاظ تامین کالا‌های اساسی در کشور مشکل نداریم.

وجود ۲۰ هزار حلقه لاستیک در انبار

او خاطرنشان کرد: سال گذشته تامین لاستیک خودرو نگرانی‌هایی پیش آورده بود و با یک بحران مواجه بودیم، اما در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم و اکنون ۲۰ هزار حلقه لاستیک برای توزیع در فروشکاه‌های عرضه لاستیک موجود هست.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برای تحویل لاستیک در به کامیون‌داران منتظر صدور حواله هستیم و این نشان می‌دهد با انباشت کالا مواجه هستیم.

قبادی تصریح کرد: اگر در استان کردستان موجودی لاستیک انبار‌ها به صفر برسد ما به اندازه درخواست مجدد تامین می‌کنیم.

او اذعان داشت: برای لاستیک وانت نیسان و خاور باری در کشور مشکل داشتیم که طی هفته گذشته قیمت هر حلقه لاستیک را ۱۰۰ هزار تومان افزایش دادیم و قول مساعد برای تامین نیاز کشور را از واحد‌های تولیدی گرفته‌ایم.

قبادی گفت: ۶۷ هزار حلقه لاستیک به استان اختصاص دادیم که ۴۷ هزار حلقه آن توزیع شده و مابقی در انبار موجود است.

میوه شب عید تامین شده است

او اظهار کرد: در زمینه تامین اقلام اساسی مانند شکر، روغن و برنج هم هیچ مشکلی نداریم و به هر مقدار نیاز باشد اختصاص خواهیم داد.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد تامین میوه شب عید هم گفت: با توجه به اینکه شرایط تولید کشور خوبی بوده به اندازه نیازی که استان‌ها اعلام کرده‌اند میوه برای شب عید تامین و ذخیره شده است.

قبادی اذعان داشت: ۳۵ هزار تن پرتقال و ۲۰ هزار تن سیب درختی اعلام نیاز استان‌هاست که این میزان تامین شده است.

وی همچنین گفت: در سطح کشور آمادگی تامین گوشت موردنیاز هم وجود دارد و در حال حاضر هم ۲۰ هزار تن گوشت ذخیره در کشور داریم.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: آمادگی داریم پایین‌تر از قیمت تنظیم بازار، گوشت را در اختیار مراکز عمده‌ای مانند کمیته امداد و پادگان‌ها و ... قرار دهیم.

قبادی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی دولت برای خریداری مرغ تولید مازاد خبر داد و عنوان کرد: تاکنون ۲۰ هزار تن مرغ مازاد خریداری شده است.

او اذعان داشت: با توجه به وضعیت نگران کننده بیکاری در استان کردستان، اگر واحد‌های مرغداری غیرفعال، فعال شود تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری خواهد داشت.

روزانه ۱۰۰ قلم کالای اساسی رصد و پایش می‌شود

قبادی گفت: روزانه ۱۰۰ قلم کالای اساسی رصد و پایش می‌شود که قیمت ۶۰ تا ۷۰ درصد کالا‌ها یا نزولی و یا ثابت بوده، ۲۰ تا ۲۵ درصد بین صفر تا ۲ درصد نوسان داشته و ۵ درصد هم قیمت افزایشی داشته است.

او خاطرنشان کرد: برای افزایش قیمت نان همه کمک کنند چرا که نانوا‌ها جز اقشار کم درآمد جامعه هستند.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کردستان در تنظیم بازار جزو استان‌های پنجم و ششم کشور است و این دست حساسیت‌ها نقش مهمی در تحقق اهداف در حوزه تنظیم بازار دارد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.