معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

نگاه دولت به سرمایه انسانی و اجتماعی بسیار جدی است

معصومه ابتکار گفت: سیاست دولت توجه به نهاد‌های مدنی، زنان، مردم نهاد، خیریه‌ها به عنوان سرمایه انسانی و اجتماعی بسیار جدی است.

الگو‌های سازمان‌های مردم نهاد موفق معرفی شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در ههفتمین دوره کارگاه‌های تخصصی آموزشی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده منتخب شمالغرب کشور در تبریز گفت: سیاست دولت توجه به نهاد‌های مدنی، زنان، مردم نهاد، خیریه‌ها به عنوان سرمایه انسانی و اجتماعی بسیار جدی است.

او ادامه داد: موضوع سازمان‌های مردم نهاد را در جریان‌های اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی مورد توجه قرار دادیم و محوریت این تشکل‌ها را در برنامه‌ها پیش‌بینی کردیم و حمایت دولت از جنبه حقوقی بوده است.

او گفت: دولت فضایی را برای آزادی بیان نسبی فراهم کرده تا این تشکل‌ها اعلام نظر داشته باشند که یکی از مهمترین ارکانی است که به آن توجه داریم.

او درباره  گفت: داوطلبانه کار کردن ویژگی اصلی سازمان‌های مردم نهاد است و براساس آیات قرآن با نیت صادق و عمل صالح نتایج این کار‌ها به خود انسان برمی گردد. این ویژگی سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند بیشتر از دولت کارایی و موفقیت داشته باشد.

ابتکار گفت: مدیریت این جریان داوطلبانه بسیار مهم است و نباید عده‌ای سوء استفاده و بهره برداری نادرست داشته باشند. باید الگو‌های سازمان‌های مردم نهاد موفق را معرفی کرده و دلایل موفقیت شان را بررسی کنیم. باید در مرکز استان خانه تشکل ایجاد شود تا تشکل‌ها در این خانه همفکری کرده و کار‌های جمعی را انجام دهند.

ابتکار ادامه داد: امکان ایجاد مکان رایگان برای هرتشکل وجود ندارد. پیگیر بحث عدم اخذ مالیات از خیریه‌ها و تشکل‌ها هستیم، ایجاد فضا برای فعالیت زنان کارآفرین بسیار مهم است و از همه شهر‌ها تقاضا می‌کنیم فضای بازارچه‌ای و نمایشگاهی ایجاد کنند.

او گفت: سازمان‌های مردم نهاد نمی‌توانند فعالیت‌های سیاسی داشته باشند، اما اینکه نگاه این سازمان‌ها نگرش سیاسی باشد، اجتناب ناپذیر است.

ابتکار ادامه داد: با همکاری قوه قضائیه تاکنون از ۱۵ زندان زنان از جمله زندان تبریز بازدید داشتیم و یکی از برنامه‌های ما حمایت اجتماعی از زنان آزاد شده از زندان است و از سازمان‌های مردم نهاد که این کار را انجام می‌دهند نیز حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ش

حضور ابتکار در کلاس های آموزشی تبریز

برچسب ها: محیط زیست ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.