بسته اخبار حوادث ۲۰ آبان ماه ۹۸؛

کشف بیش از یک تن مواد افیونی در مهرستان / پایان کار ۳ شرور مسلح در دلگان

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۰ آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از یک تن مواد افیونی در مهرستان /به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروزدوشنبه ۲۰ آبان ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف موادمخدر در جنوب شرق کشور

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان  از درگیری مسلحانه تکاوران پلیس با سوداگران مرگ در شهرستان "مهرستان" و کشف بیش از یک تن و ۷۶۹ کیلو مواد افیونی خبر داد.

سردار محمد قنبری، گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "مهرستان" با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای باند مسلحانه قاچاق مواد مخدر از مناطق مرزی به عمق کشور را شناسایی کردند.

او افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از چندین روز کار گسترده اطلاعاتی و رصد مداوم تحرکات اعضای این باند مسلح، سرانجام شب گذشته قاچاقچیان را که با ۲ دستگاه وانت تویوتا و یک دستگاه وانت مزدا در یکی از محور‌های فرعی منتهی به شهر مهرستان در تردد بودند را شناسایی و تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از ساعتی کنترل نامحسوس سرانجام با قرار گرفتن اعضای باند در منطقه کمین، تکاوران پلیس با آن‌ها درگیر شدند.

او بیان داشت: در این درگیری که ۲ ساعت به طول انجامید، سوداگران مرگ با آتش پر حجم تکاوران پلیس عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو‌های حامل مواد به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در بازرسی از خودرو‌ها در مجموع یک تن و ۷۶۹ کیلو و ۸۸۰ گرم مواد مخدر شامل یک تن و ۶۵۷ کیلو و ۶۷۰ گرم تریاک، ۶۴ کیلو گرم حشیش، ۱۴ کیلو و ۲۵ گرم هروئین، ۵ کیلو و ۱۸۵ گرم شیشه و ۲۹ کیلوگرم سایر مواد مخدر به همراه ۲ قبضه اسلحه کلاش، ۴ عدد خشاب حاوی ۱۶ فشنگ جنگی، ۳ قبضه کلت به همراه ۳ تیغه خشاب و ۱۸ فشنگ ۹ میلی متری کشف شد.

سردار قنبری با تأکید بر اینکه پلیس با هوشیاری کامل در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق حضور داشته و در راه مبارزه با مواد مخدر به عنوان بلایی خانمان سوز از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص قاچاقچیان مواد مخدر با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

پایان کار ۳ شرور مسلح در "دلگان"

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان دلگان، ۳ شرور مسلحی که با راه اندازی یک نزاع دسته جمعی مسلحانه و تیراندازی با سلاح جنگی، موجب مجروحیت ۲ نفر از شهروندان شده بودند دستگیر شدند.

سرهنگ غلامرضا نورا فرمانده انتظامی شهرستان گفت: در پی وقوع یک مورد نزاع جمعی مسلحانه و تیراندازی توسط تعدادی اوباش مسلح ناشناس در سیزدهم آبان ماه سال جاری در یکی از محله‌های شهر دلگان که طی آن علاوه بر مجروح شدن ۲ شهروند، باعث ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی محل شده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: سرانجام با تلاش شبانه روزی و پیگیری مستمر مأموران ۳ شرور مسلحی که عاملان اصلی این درگیری و ناامنی بوجود آمده بودند شناسایی، و روز گذشته هر ۳ متهم طی هماهنگی قضائی در سه عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان با اشاره به کشف تعداد یک قبضه اسلحه کلت کمری با ۲ فشنگ جنگی، در مخفیگاه یکی از متهمان گفت: هر ۳ متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  در پایان تأکید کرد:پلیس به عنوان حافظ جان، مال و ناموس مردم به هیچ وجه اجازه جولان و سرکشی را به افراد شرور و قانون شکن نخواهد داد و با این گونه افراد به شدت برخورد خواهد کرد.

دستگیری قاتل فراری پس از ۱۵ سال

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی نیکشهر قاتل جوان قصرقندی پس از ۱۵ سال فرار به دام افتاد.

سرداراحمد طاهری جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در پی قتل مسلحانه جوانی ۳۲ ساله در تاریخ ۲۹ آبان سال ۸۳ در شهرستان قصرقند، پررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او   افزود:  بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این جنایت توسط جوانی ۳۸ ساله صورت گرفته بود که به دلیل یکسری اختلافات شخصی با کمک سه تن از دوستان خود مقتول را به کنار رودخانه‌ای در شهرستان قصرقند برده و با ضربات گلوله به قتل رسانده بود.

سردار طاهری تصریح کرد:با توجه به اینکه قاتل و همدستانش بلافاصله پس از ارتکاب به این جنایت به کشور پاکستان گریخته بودند تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل ماموران پلیس آگاهی نیکشهر از حضور و تردد عامل اصلی این جنایت در سطح شهرستان مطلع شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان در ادامه بیان داشت: سرانجام کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات تخصصی مخفیگاه این قاتل فراری را در یکی محلات نیکشهر شناسایی شده و روز گذشته با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی او را پس از ۱۵ سال فرار دستگیر کردند.

سردار طاهری در پایان خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی و اعتراف به جنایت ارتکابی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۹۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از ۲۹۵ هزار لیتر سوخت قاچاق طی یک هفته گذشته خبر داد.

سردار محمد قنبری گفت: مأموران انتظامی استان در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی کنترل محور‌های مواصلاتی را طی یک هفته گذشته تشدید کردند.

او  افزود: در این راستا پلیس آگاهی و دیگر رده‌های عملیاتی در بازرسی از ۱۳ دستگاه کامیون تانکر سوخت کش، ۱۳ دستگاه اتوبوس، ۵۵ دستگاه خودروی وانت و سواری سوخت کش وبا انهدام یک دپوی سوخت قاچاق، در شهر‌های "سراوان"، "دلگان" و "زاهدان" ۱۱۴ هزار و ۶۰ لیتر گازوئیل، ۴۰ هزار و ۷۵۰ لیتر بنزین و ۹۰ هزار و ۳۷۰ لیتر نفت کوره و ۵۰ هزار لیتر سایر مشتقات سوخت قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توقیف این خودرو‌ها و معرفی ۲۹ فرد متخلف به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف ذاتی پلیس، مبارزه با پدیده شوم قاچاق است و با توجه به تاثیر منفی آن بر اقتصاد کشور، مجموعه انتظامی استان با تلاش شبانه روزی تمامی یگان‌های تابعه خود با قدرت تمام با هرگونه قاچاق، مقابله و مبارزه خواهد کرد.

درآمدی مجازی در فضای مجازی که باعث گرفتاری کاربران می‌شود

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در خصوص تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در خصوص درآمد زایی هشدار داد.

سرهنگ مرتضی بزی گفت: کلاهبرداران سایبری با ترفند تبلیغات مشاغل اینترنتی پرسود در فضای مجازی و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی کاربران را در دام‌های خود گرفتار می‌سازند.

او  ادامه داد: در این شیوه کلاهبرداران با جلب اعتماد کاربران با وعده درآمدی پرسود، اطلاعات حساب‌های بانکی و کارت شناسایی افراد را بدست می‌آورند.

سرهنگ بزی افزود: مجرمان با سوء استفاده از اطلاعات حساب‌های بانکی بدست آمده و با پل قرار دادن آن، مبالغ کلاهبرداری شده از حساب‌های دیگر را به آن حساب واریز نموده و باعث گرفتاری کاربران می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان ضمن ارائه توصیه‌های ذیل از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

- به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات وسوسه‌انگیز در فضای مجازی قرار نگرفته و خود را گرفتار مشکلات نسازید.
- در برخورد با هر گونه تبلیغات در فضای مجازی تا زمانیکه از اصالت آن اطمینان حاصل نکرده‌اید به هیچ عنوان اعتماد ننموده و اطلاعاتی در اختیار صاحبان آگهی‌های تبلیغاتی قرار ندهید.

-از اجاره دادن کارت‌های بانکی خود به افراد غیر خودداری نموده، زیرا در صورت ارتکاب هر جرمی از طریق کارت‌های بانکی، صاحبان اصلی حساب‌ها گرفتار خواهند شد.

دستگیری ۲ شرور مسلح در "خاش"

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان خاش، ۲ شرور مسلحی که با راه اندازی یک نزاع دسته جمعی مسلحانه و تیراندازی با سلاح جنگی، موجب مجروحیت یکی از شهروندان شده بودند دستگیر شدند.

سرهنگ ابراهیم کوچک زایی فرمانده انتظامی شهرستان خاش گفت: در پی وقوع یک مورد نزاع جمعی مسلحانه و تیراندازی توسط تعدادی اوباش مسلح ناشناس در در یکی از محله‌های شهر خاش که طی آن علاوه بر مجروح شدن یک شهروند، باعث ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی محل شده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: مأموران با تحقیقات میدانی صورت گرفته ۲ شرور مسلحی را که عامل اصلی ناامنی بوجود آمده بودند، شناسایی کردند، ولی با توجه به متواری بودن آن‌ها تلاش برای شناسایی مخفیگاه آن‌ها ادامه یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: سرانجام با تلاش شبانه روزی و پیگیری مستمر مأموران محل اختفاء این ۲ شرور مسلح در شهر زابل شناسایی شد و روز گذشته طی هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه هر ۲ متهم دستگیر شدند.

سرهنگ کوچک زایی با اشاره به کشف تعداد یک قبضه اسلحه کلاش به همراه ۱۷ عدد فشنگ مربوطه، یک قبضه اسلحه کلت کمری با یک تیر جنگی، یک قبضه اسلحه شکاری برنو و یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیر مجاز در مخفیگاه متهمان گفت: هر ۲ متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

او در پایان تأکید کرد پلیس به عنوان حافظ جان، مال و ناموس مردم به هیچ وجه اجازه جولان و سرکشی را به افراد شرور و قانون شکن نخواهند داد و با این گونه افراد به شدت برخورد خواهد کرد.

دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان موبایل

 با تلاش شبانه‌روزی پلیس زاهدان اعضای باند ۳ نفره سارقان تلفن همراه و موبایل قاپ دستگیر و به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ حمیدرضا اکبری اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع سرقت تلفن همراه و کیف‌قاپی در شهر زاهدان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه مأموران انتظامی مشخص شد، سارقان با استفاده از ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای و بژرنگ، با مخدوش و جابه جا کردن شماره پلاک خودرو‌ها اقدام به سرقت می‌کردند.

سرهنگ اکبری بیان کرد: پلیس با رصد اطلاعاتی و تحقیقات میدانی توانست، هویت سارقان و مخفیگاه آنان را در شهرک "گاوداران" شناسایی کند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: مأموران انتظامی شهرستان زاهدان شب گذشته با هماهنگی قضائی به محل مذکور مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه ۳ نفر از سارقان را دستگیر و هر ۲ خودرو را نیز توقیف کردند.

او تصریح کرد: سارقان که ۲۰ تا ۲۴ ساله هستند در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم شدند، اما در مواجهه با اسناد و ادله پلیس تاکنون به ۳۰ فقره سرقت تلفن همراه و موبایل قاپی اعتراف کرده اند.

سرهنگ اکبری با اشاره به شناسایی مال باختگان این تلفن‌های همراه اظهار داشت: متهمان با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شدند و تحقیقات تکمیلی برای کشف سایر سرقت‌ها ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان در پایان، گفت: تمام فعالیت‌ها و اقدامات نیروی انتظامی در همه حوزه‌های پیشگیری از جرایم مهم است ولی مسئله سرقت به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت شده و منافع فردی و عمومی را به صورت مشهود دچار خسارت می‌کند، اهمیت ویژه‌ای برای پلیس دارد.

کشف ۵۰ تن شیر خشک قاچاق در"سراوان"

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "سراوان" در بازرسی از ۲ دستگاه کامیون ۵۰ تن شیر خشک قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ احمد آذرکیش فرمانده انتظامی شهرستان سراوان، گفت: مأموران ایست و بازرسی "گشت" در محور"سراوان-خاش" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه کامیون کشنده اسکانیا مشکوک شدند.

او افزود: مأموران انتظامی پس از هدایت کامیون‌ها به داخل ایستگاه در بازرسی از آن‌ها ۵۰ تن شیر خشک قاچاق و فاقد مجوز‌های قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان" با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله را ۱۱ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطر نشان کرد: کامیون‌ها توقیف و ۲ راننده متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار