جلوگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان موارد بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه موردی از ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است، گفت : در استان کرمانشاه از نظر ابتلا به آنفلوانزا مشکل خاصی نداریم و در سطح کشور نیز طی ۱۰ روز اخیر موردی از ابتلا به ثبت نرسیده است.

او گفت : از بهره برداران مرغ گوشتی و تخم گذارتقاضا می‌شود شرایط قرنطینه‌ای را کاملا حفظ و دانه و آب مورد نیاز طیور را از منابع مطمئن تهیه کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم خودداری از ورود و خروج بی رویه طیور، گفت: بهره برداران مرغ گوشتی و تخم گذار شرایط را به گونه‌ای مهیا کنند تا فصل بهار که همچنان پرندگان آزاد پرواز در تالاب و رودخانه‌ها سکنی گزیده اند موردی از ابتلا به بیماری مذکور گزارش نشود.

این مسئول گفت: عامل ابتلا به این بیماری ویروس است و توسط پرندگان آزاد پرواز که در تالابها، رودخانه‌ها و سراب‌ها زندگی می‌کنند، منتقل می‌شود.

او با اعلام اینکه کشور ایران به عنوان منطقه گرمسیری برای پرندگان آزاد که از مناطق سردسیر و سیبری مهاجرت می‌کنند منطقه مطلوبی است، افزود: این پرندگان مقاوم به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند و نقش ناقل را ایفا می‌کنند.

یارویسی با بیان اینکه این بیماری در طیور اتفاق می‌افتد و در کمتر از چند ساعت تلفات گسترده‌ای می‌دهد، گفت: علائم ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سیاه شدن تاج و ریش مرغ‌ها به همراه دیگر علائم است.

او گفت: در صورت ابتلای انسانی به بیماری مذکور تلفات در جمعیت انسانی رخ می‌دهد برهمین مبنا مردم از هرگونه شکار پرندگان وحشی، کنجکاوی درباره پرندگانی که حاشیه جاده‌ها هستند و نیز مصرف مرغ زنده خودداری کنند .

 

 

انتهای پیام/د

ابتلا به آنفلوانزا مشکل خاصی نداریم

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار