مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ایجاد دبیرخانه دائمی تعزیه در دهستان فش از توابع شهرستان کنگاور خبر داد

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : هنر تعزیه از دیرباز در شهرستان کنگاور و روستا‌های اطراف رونق خاصی دارد و روستای فش با همایش بزرگ دوازدهم محرم که همه ساله اجرا میشود، از مناطق پیشرو در این زمینه به شمار میرود.

او گفت : گروه عاشوراییان کنگاور یکی از پنج گروه راه یافته به بخش اجرای عراق همایش بین المللی تئاتر تعزیه (روایت راهیان) در ایام اربعین امسال بود که این امر نشان دهنده پتانسیل فوق العاده این هنر در کنگاور است.

او گفت: برهمین اساس، خواسته هنرمندان تعزیه در کنگاور مبنی بر راه اندازی دبیرخانه دائمی تعزیه در دهستان فش، با نظر مساعد اینجانب و کارشناسان اداره کل ارشاد استان مواجه شد و بودجه‌های لازم برای تحقق این امر را فراهم خواهیم کرد.

او به توان هنرمندان کنگاوری در زمینه شعر اشاره کرد و گفت: در سنوات قبل جشنواره شعر طنز با گویش محلی در این شهرستان برگزار میشد که با استقبال خوبی از سوی هنرمندان استان مواجه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این که این جشنواره بنا به دلایلی، چندسال با عدم برگزاری مواجه شده بود و احیای آن از خواسته‌های شاعران کنگاوری است گفت:تحقق این خواسته و احیاء جشنواره شعر طنز با گویش محلی در شهرستان کنگاور نیز یکی دیگر از تصمیماتی بود که در نشست امروز با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در این شهر اتخاذ شد.

بهرام فاضلی زاد گفت: احداث یک مجتمع مجهز فرهنگی و هنری یکی دیگر از خواسته‌های هنرمندان کنگاوری بود که با توجه به اهتمام دولت مبنی بر برونسپاری و واگذاری بخشی از امورات به بخش خصوصی، احداث مجتمع جدید مستلزم فراهم شدن مقدماتی است که قطعا نیاز به زمان بیشتری دارد.

او افزود: با این حال و به منظور فراهم شدن بخشی از دغدغه‌های هنرمندان در کنگاور، مبلغ پانصد میلیون ریال برای تجهیز و تامین برخی ملزومات مجتمع فرهنگی و هنری یادگار حضرت امام ره در کنگاور اختصاص یافت .

 

 

انتهای پیام/د

هنر تعزیه از دیرباز رونق خاصی دارد

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.