کرمانشاه چه زمانی با آثار زلزله خداحافظی می کند؟

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت : خداحافظی کامل با آثار زلزله دستکم تا پایان امسال طول خواهد کشید .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرهاد فقیهی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه همزمان با دومین سالروز وقوع زلزله کرمانشاه گفت : این زلزله مهیب در ۱۱ شهر و ۱۶۲۳ روستای استان خسارت به جای گذاشت.

او افزود: مجموع واحد‌های احداثی یا خانه‌هایی که باید از نو ساخته می‌شدند حدود ۴۰ هزار واحد بود و بیش از ۶۷ هزار و پانصد واحد نیز نیاز به تعمیرات کلی یا جزیی داشتند.

فقیهی با اشاره به اینکه از نظر وسعت و پراکندگی خسارات زلزله کرمانشاه در تاریخ زمین لرزه‌های کشور بی سابقه محسوب می‌شده است بیان کرد: از نظر قدرت و بزرگی هم این زلزله ۳/۷ ریشتری بزرگترین زلزله ثبت شده در نیمه غربی ایران به حساب می‌آید.

او گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده تاکنون کار بازسازی همه واحد‌های تعمیری به پایان رسیده است.

معاون بنیاد مسکن کرمانشاه گفت: کار بازسازی در روستا‌های مناطق زلزله زده غیر از برخی واحد‌هایی که دارای مشکلات خاص بوده و مالکان آن‌ها دیر اقدام کرده اند به پایان رسیده است.

فقیهی درباره بازسازی واحد‌های شهری گفت: علی رغم مواجه شدن مردم با موج شدید تورمی و همچنین افزایش تراکم از ۲/۱ طبقه به ۸/۳ طبقه در سرپل ذهاب، روند بازسازی نسبتاً مطلوب است و حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


بیشتر بخوانید:۱۲۰ نفر از معلولان شهرستان سرپل ذهاب بر اثر زلزله دچار خسارت شده‌اند


انتهای پیام/د

زلزله مهیب در ۱۱ شهر و ۱۶۲۳ روستا خسارت به جای گذاشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار