هاشم پور: سابقه بازی و کاپیتانی در تیم صنعت نفت را دارم/ تاج نگاه ویژه‌ای به فوتبال ساحلی دارد

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: مهدی تاج نگاه ویژه ای به فوتبال ساحلی دارد و در این مدت به خوبی از ما حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس هاشم پور سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در خصوص دوران بازیگری خود اظهار داشت: از دوران کودکی دوست داشتم در تیم فوتبال صنعت نفت بازی کنم و شهر آبادان را از نزدیک ببینم. خوشبختانه این افتخار نصیب من شد که در این تیم بازی کنم و برای مدتی کاپیتان باشم.

از سال ۷۰ و در رده سنی جوانان برای تیم صنعت نفت بازی کردم

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در ادامه گفت: از سال ۷۰ و در رده سنی جوانان برای تیم صنعت نفت بازی کردم که حدود ۱۳ سال شد. ۲ سال در تیم جوانان و امید بودم و سال ۷۲ فیروزی که سرمربی تیم بزرگسالان بود، من را به این تیم دعوت کرد و تا سال ۸۳ در صنعت نفت بازی کردم.

هاشم پور افزود: اواخر دوران بازیگری من بود که اتفاقات تلخی برای من افتاد و من مادر و خواهرم را از دست دادم و نتوانستم در آن شرایط فوتبالم را ارائه دهم. با دعوت فلاحت زاده که نخستین سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی بود به تیم ملی دعوت شدم. البته دعوت شدنم خیلی اتفاقی بود، زیرا می‌خواستم تمرین کنم و فلاحت زاده که در آن جا اردو داشت من را به تیم ملی دعوت کرد. فلاحت زاده در جریان اتفاقاتی که برای من افتاد بود و برای روحیه دادن، من را به تیم ملی دعوت کرد. من هم قیچی زدن را بلد بودم و وقتی فلاحت زاده شرایطم را دید من را در تیم نگه داشت و این اتفاق نصیب من شد که در جام‌های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ عضو تیم ملی باشم و پس از آن به عنوان دستیار اوکتاویو انتخاب شدم و مدرسی‌ای اف سی و دیگر مدارک مربیگری را گرفتم.


بیشتر بخوانید: اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی وارد ایران شدند


او در خصوص سرمربیگری در تیم ملی فوتبال ساحلی عنوان کرد: فدراسیون به من اعتماد کرد و من هم به توانایی‌های خودم اطمینان داشتم و می‌دانستم که در کنار این بازیکنان نتایج خوبی خواهم گرفت. در المپیک بازی‌های ساحلی که برای اولین بار برگزار می‌شد، توانستیم سوم جهان شوم و این شروع سرمربیگری من بود. پس از آن برای مسابقات بین قاره‌ای اردوی آماده سازی برپا کردیم. در این موقعیت برگزاری اردو در خارج خیلی سخت است، اما تاج نگاه ویژه‌ای به فوتبال ساحلی دارد و توانستیم در عمان اردویی برگزار کنیم. از مسئولان فدراسیون که در این مدت از ما حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

تمام کشور‌ها با نفرات اصلی شان در مسابقات بین قاره‌ای شرکت کرده بودند

هاشم پور درباره سطح مسابقات بین قاره‌ای گفت: تمام کشور‌ها با نفرات اصلی شان در مسابقات بین قاره‌ای شرکت کرده بودند و اهمیت این مسابقات به گونه‌ای است که تمام کشور‌ها تلاش می‌کنند به قهرمانی برسند. تیم‌های اسپانیا، ایتالیا، مکزیک، روسیه، مصر و امارات نسبت به سال‌های گذشته خیلی تغییر کرده بودند. تیم‌های مکزیک، مصر و روسیه هم گروهی‌های ما بودند که از تیم‌های خوب دنیا به شمار می‌روند. تنها تیم برزیل به دلیل این که ۱۰ روز دیگر جام جهانی آغاز می‌شود، تصمیم گرفت در این مسابقات شرکت نکند، اما بقیه تیم‌ها فوق العاده بودند. خوشبختانه توانستیم از گروه خودمان صعود کنیم و با تیم خوب امارات رو به رو شویم که در این تورنمنت عالی کار کردند و توانستیم این تیم را در ضربات پنالتی شکست دهیم.

توانستیم با قلب پاک بازیکنانمان اسپانیا را شکست دهیم

او درباره بازی فینال برابر اسپانیا گفت: اسپانیا که حریف ما در فینال، تیم بسیار خوبی بود، اما بازیکنان تمام نکات فنی که مدنظر ما بود را به خوبی در زمین پیاده کردند و باید بگویم که با تمام وجودشان بازی کردند. در این بازی ۲ بازیکن را در اختیار نداشتیم. امیر حسین اکبرزاده مصدوم شده بود و محمد احمدزاده بلافاصله پس از اعزام به امارات آنفولانزا گرفت و در بیمارستان بستری شد و با تلاشی که کرد به بازی با اسپانیا رسید و ما توانستیم با قلب پاک بازیکنانمان اسپانیا را شکست دهیم. به کار در کنار این بازیکنان افتخار می‌کنم. نکات فنی که من به عنوان سرمربی به بازیکنان می‌گویم مهم است، تاکتیک‌ها مهم است، اما مهم‌ترین مسئله رفاقت است که در تیم ما وجود دارد.

ثانیه‌ها در این رشته اهمیت زیادی دارد

او افزود: در المپیک بازی‌های ساحلی ظرف ۵ ثانیه توانستیم با سنگال مساوی کنیم و که نشان می‌دهد ثانیه‌ها در این رشته اهمیت زیادی دارد. برگردون ها، شوت‌ها و مسائلی از این دست فوتبال ساحلی را به رشته‌ای جذاب تبدیل کرده است.

سرمربی تیم ملی در خصوص دلایل حضور نداشتن تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی گفت:پیش از این که در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرکت کنیم، برنامه ریزی خوبی داشتیم و آن را به کمیته فوتبال ساحلی ارائه کردیم، اما متاسفانه شرایط اقتصادی بد بود و نتوانستیم اردو‌ها و برنامه‌های مدنظرمان را اجرایی کنیم. به اعتقاد من این که در بازی اای آسیایی نتوانستیم به جام جهانی صعود کنیم، یک اتفاق بود

انتهای پیام/

اظهارات هاشم پور در خصوص فوتبال ساحلی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اراک
۰۷:۴۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
آفرین بر شما که با هیچ، اوج افتخار را می آفرینید.

ای کاش فوتبالیست های چمنی هم که این مخارج از بیت المال هزینه میکنن، از شما یاد بگیرن..
آخرین اخبار