روش‌های عجیب طالبان برای کسب درآمد/ این تروریست‌ها سالی چقدر به جیب می‌زنند؟

گروهک تروریستی طالبان ۱۸ سال پس از سقوط حکومتشان و ۸ سال بعد هلاکت بن‌لادن هنوز رویای تجدید حیات دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، منابع درآمدی طالبان مانند بسیاری از گروه‌های تروریستی از محل اخاذی، قاچاق مواد مخدر و کمک های خارجی تامین می‌شود ولی در این بین تفاوتی که میان طالبان و داعش است دسترسی داعش به منابع نفتی است در حالی که طالبان به این منابع دسترسی ندارد.


بیشتربخوانید: فرزند یکی از مبلغان داعش در افغانستان چه می‌کند؟


 گروهک تروریستی طالبان به مدت ۵ سال نیز در افغانستان حکومت کرد و ۱۸ سال پیش با حمله آمریکا، سقوط کرد. این گروهک که داستان های عجیبی در خصوص نحوه شکل گیری و حمایت مالی برخی کشورها از جمله خود آمریکا از آن وجود دارد، در فاصله سال های حکومت خسارات عجیبی به بناهای باستانی این کشور زد. 

یکی از راه‌های کسب درآمد طالبان از محل تهدید است، به این صورت که روسای طالبان برای اینکه به اموال عمومی افغانستان آسیب نزنند از دولتمردان این کشور اخاذی می کنند و مبالغ هنگفتی را با عنوان مالیات برای حفظ اموال عمومی افغانستان دریافت می کنند و این اخاذی ها نه تنها برای عدم آسیب رساندن به اموال عمومی است بلکه برای جلوگیری از آسیب دیدن شهروندان افغان نیز صورت می‌گیرد. 

طی سال های گذشته بسیاری از شرکت ها در افغانستان به طالبان پول پرداخت کرده اند اما در حال حاضر این گروه می خواهد این مبالغ را به صورت درصدی بر روی درآمد این شرکت ها تعیین کند.

درآمد گروهک های تروریستی باید متنوع باشد و بر همین اساس بسیاری از کارشناسان اقتصادی اعضای طالبان را به عنوان متخصصان مدیریت اعمال غیرقانونی می شناسند.

بر اساس این گزارش برخی از شورشیان طالبان به کشاورزان و مزارع آن ها وابسته اند و حاضرند پاداش خوبی به کشاورزان مناطق جنوبی این کشور می دهند در صورتی که مزارعشان را برای کشت خشخاش در اختیار آن ها قرار دهند.

دلیل اینکه کشاورزان افغان تن به این کار می دهند درآمدی است که از این طریق کسب می کنند و در مقابل فروش محصولات خود در بازار سود بیشتر عایدشان می شود.

در واقع اعضای این گروهک تروریستی نه تنها از فروش مواد مخدر بلکه از طریق کنترل راه های اصلی بازرگانی و اخاذی بازرگانان نیز کسب درآمد می کنند و این امر خصوصا در حوزه دارو برای اعضاء آن‌ها  بسیار پرسود است.

برای آنهایی که از پرداخت پول امتناع می کنند چه آینده‌ای رقم خواهد خورد؟

آماری از کسانی که از پرداخت مالیات به اعضای طالبان امتناع کردند موجود است که بر اساس آن نشان می دهد کسانی که از پرداخت پول امتناع کردند از خانه هایشان ربوده شده اند و کسی از سرنوشت آنان  خبرندارد.

اعضای این گروه نه تنها مشغول صادرات مواد مخدر هستندبلکه با کاروان ها و باندهای مواد مخدر بزرگتر همکاری می کند و مانع آسیب دیدن بار آنها و باعث سالم رسیدن محموله شان به مقصد می شود و از این طریق مبالغ هنگفتی پول دریافت می کند.

تخمین رقم درآمد این گروه ها کار دشواری است ولی براساس آخرین آمارها این گروه سالانه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلون دلار درآمد دارد.

اما این همه داستان نیست و تحقیقات نشان داده است این گروهک تروریستی تحت حمایت خارجی نیز قرار دارد و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از کمک های مالی به این گروهک تروریستی دریغ نمی کنند به گونه ای که گفته می شود درست است که این گروه به طور مستقیم به نفت دسترسی ندارد ولی به بخشی از درآمدهای نفتی دسترسی دارد.به این ترتیب می توان گروهک تروریستی داعش را گروهی دانست که به صورت مستقیم به نفت دسترسی دارند اما طالبان به شکلی غیر مستقیم به این منابع دسترسی دارند و البته مواد مخدر مهمترین منبع درآمدی این گروه اعلام شده است. 

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اكبر
۲۲:۵۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
من موندم مگه اين مردم تو دين خودشون چيزي به عنوان جهاد ندارند كه بايد عده اي از خوارج به نام طالبان بيان اونا رو اخاذي كنن .
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۸:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
نمیدونم
Canada
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
یک عده بیسواد یا کم سواد که اگر هم قران را خوانده باشند .سرسری .بدون درک مطالب و از روی تکلیف خونده ایند
یک عده مفت خور که تمام اعمال خبیث و شیطانی شون بر علیه دین اسلام است .و ابروی دین را برده ایند .
Iran (Islamic Republic of)
اكبر
۲۲:۵۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
خب اصلا شما درست ميگي . اينا هم واقعا خوارج هستند . ولي مسلمانان واقعي اين كشور چرا دست رو دست گذاشتن كاري نميكنن . يعني زندگي انقدر شيرينه و شهادت انقدر تلخه كه حاضر به جهاد با اينا نيستن . انقدر از مردن ميترسن . مگه فكر كردن قراره به صورت طبيعي چند سال زندگي كنن . فوقش سي سال بيشتر بخان زندگي كنن . چه ارزشي داره آخه اينجوري زندگي كردن با ذلت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
تازمانی که خامنه ای هست غمی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ذاکر
۰۸:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
واقعا‌گل‌گفتی‌
چشم‌حسود‌بترکه
Germany
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
افغانستان باید در کنترل ایران باشه و ته در کنترل آمریکا
شاه راه اصلی دنیا هست
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
امیدوار
۱۱:۲۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
طالبان= آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
جهانی
۰۹:۵۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
خدا ریشه ی این جنایتکاران را که به اسلام ضربه می زنند را بخشکاند ان شاء الله
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
انشاالله