۴ طرح برای مدیریت مصرف کاغذ و پسماند‌های ساختمانی در دانشگاه سمنان صورت گرفت

به منظور اجرای مدیریت پسماند و مدیریت مصرف کاغذ ۴ طرح در دانشگاه سمنان صورت گرفت که از جمله آن‌ها نصب دستگاه‌های خرد کن کاغذ و مقوا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد علی کافی دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه سمنان گفت: به منظور اجرای مدیریت پسماند و مدیریت مصرف کاغذ اقدامات خوبی در دانشگاه سمنان انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب دستگاه‌های خرد کن کاغذ و مقوا جهت بازیافت اوراق امتحانی اشاره کرد که صرفه‌جویی ۱۰۰ درصدی را در این بخش داشته است.

او همچنین محوطه‌سازی با مصالح اضافی و بلا استفاده و بازمانده از تعمیرات را در کاهش مصرف آب در فضای سبز با استفاده از مصالح خشک و شن رنگی و بازیافتی موثر دانست.

کافی بیان کرد: به منظور کاهش اثر جزیره گرمایی در پیاده رو‌ها و ورودی ساختمان‌ها هم کف‌سازی با ترکیب واش بتن و چمن مصنوعی استفاده شده و با حذف مواد پایه قیر (آسفالت) سعی شده از مصالح بتونی بازیافتی استفاده شود که صرفه‌جویی بیش از ۱۰ درصدی را در این بخش به همراه داشته است.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه سمنان به بخش حمل و نقل سبز هم اشاره کرد و ابراز داشت: افتتاح پیست دوچرخه سواری در محوطه خوابگاه‌های پردیس و همچنین خرید ۷۰ دستگاه دوچرخه از اقدامات انجام شده در این راستا است.

او با بیان اینکه این تعداد دوچرخه به دوچرخه‌های موجود دانشگاه اضافه شده است، اظهارداشت: به منظور کاهش استفاده از وسایل نقلیه عمومی در محوطه دانشگاه و به منظور تسهیل و رفاه در عبور و مرور اقدام به ساخت سایبان و رواق‌ها در یک هزار متر از مسیر‌های پیاده‌روی کارکنان و دانشجویان نیز شده است.

انتهای پیام / م

صرفه‌جویی ۱۰۰ درصدی با نصب دستگاه‌های خرد کن کاغذ و مقوا  در دانشگاه سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار