به‌کارگیری شیشه فوق‌ نازک در گوشی منعطف آینده سامسونگ

سامسونگ پس از عقد قراردادی با شرکت DoInsys به صورت رسمی استفاده از شیشه فوق‌ نازک به جای لایه پلاستیکی در گوشی منعطف آینده خود را اعلام کرد.

جایگزینی شیشه فوق‌ نازک با لایه پلاستیکی در گوشی منعطف آینده سامسونگبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در تابستان گذشته، گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که از تصمیم سامسونگ برای تغییر لایه پلاستیکی روی گوشی‌های منعطف خود به شیشه خبر می‌داد. منظور ما از شیشه دقیقا همان جسم سختی است که خم نمی‌شود و برای همین این شایعه تا مدت زیادی منتقدان زیادی داشت.

تصمیم جدید سامسونگ برای صفحه نمایش‌های خود

اما خب به نظر می‌رسد شیشه‌های فوق‌العاده نازک و بسیار بادوام می‌توانند این کار را انجام دهند. به گزارش رسانه‌های کره‌ای، امروز سامسونگ قرارداد طولانی مدتی با سازنده محلی DoInsys برای رسیدن به این فناوری امضا کرده است.

این لایه جدید شیشه‌ای قرار است به صورت انحصاری تنها برای شرکت سامسونگ تولید شود، زیرا معامله این دو شرکت به این شکل است. این لایه شیشه می‌تواند طراحی پنل نمایشگر گوشی‌های هوشمند را متحول کند. بر اساس خبری که به تازگی منتشر شده این شرکت اعلام کرده است که توانایی تولید چیزی در حدود ۵۰۰ هزار دستگاه در ماه را دارد.

جایگزینی شیشه فوق‌ نازک با لایه پلاستیکی در گوشی منعطف آینده سامسونگ


بیشتر بخوانید: تولید سری Galaxy S11 سامسونگ با باتری بزرگ


شیشه فوق نازک و بسیار مقاوم جدید سامسونگ

شیشه‌ای که قرار است سامسونگ در تلفن تاشوی بعدی خود استفاده کند به طرز عجیبی و غیرقابل تصوری نازک است. این شیشه دارای ضخامتی کمتر از ۱۰۰ میکرومتر است، گفته می‌شود ممکن است حتی از ۳۰ میکرومتر نیز نازک‌تر باشد. برای مقایسه راحت‌تر بهتر است بگوییم که اندازه دوم حتی از موی انسان نیز نازک‌تر است. نکته جالب توجه این است که این شیشه فوق نازک با وجود مواد درونیش از لایه پلاستیکی پلی‌آمیدی که هم اکنون در گلکسی فولد استفاده می‌شود مقاومت بیشتری دارد.

جایگزینی شیشه فوق‌ نازک با لایه پلاستیکی در گوشی منعطف آینده سامسونگ

سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیاردی سامسونگ برای فناوری جدید صفحه نمایش

به نظر می‌رسد سامسونگ برای استفاده از این فناوری جدید مصمم است، زیرا سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیاردی روی آن انجام داده است. البته این مسئله کاملا قابل درک بوده، زیرا این شرکت قصد دارد محصولات خود را پیشرفت دهد و بهبود ببخشد. استفاده از این شیشه‌ها نیز یک قدم بسیار خوب در این زمینه است.

جایگزینی شیشه فوق‌ نازک با لایه پلاستیکی در گوشی منعطف آینده سامسونگ

همچنین گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد با دادن پول زیاد به شرکت DoInsys کاری کند که توان تولید آن افزایش پیدا کرده و ماهیانه دستگاه‌های بیشتری توسط این شرکت وارد بازار شوند. دلیل آن هم هدف‌گذاری سامسونگ برای فروش ۵ الی ۶ میلیون تلفن همراه در سال آینده است در نتیجه باید پنل‌های UTG به اندازه کافی تولید شوند.

انتهای پیام/

شیشه جایگزین لایه پلاستیکی محافظ سامسونگ می‌‎شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار