ارائه خدمات به عشایر در شهرستان اندیکا

سرپرست اداره امور عشایر شهرستان اندیکا از ارائه خدمات لازم برای کوچ پاییزی عشایر در این شهرستان خبر داد.

رسول مدملیل سرپرست اداره امور عشایر شهرستان اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در این شهرستان خدماتی به عشایر مالرو ارائه می‌شود از جمله آن‌ها علوفه برای دام‌ها و آب آشامیدنی است.

او افزود: توزیع آب شرب به صورت سیار با تانکر برای عشایر اندیکا انجام می‌شود و همچنین اصلاح و مرمت جاده‌های عشایری نیز صورت گرفت.

مدملیل با بیان اینکه در طی سال‌های اخیر تسهیلاتی برای تولید گوشت به عشایر ارائه شد  تصریح کرد: تقریبا ۷ هزار و ۵۰۰ خانوار برای کوچ از درون و برون شهرستان عبور می‌کنند که برخی از آن‌ها از استان اصفهان به خوزستان کوچ می‌کنند.

سرپرست اداره امور عشایر شهرستان از اواسط شهریور ماه تا اواسط مهر ماه به عنوان فصل کوچ اعلام کرد و ادامه داد:کوچ به صورت قشلاق به اندیکا، لالی، هفتکل، دزفول و مسجد سلیمان انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: به عشایر در خصوص واکسناسیون دام توصیه‌های ارائه شد همچنین از آن‌ها می‌خواهیم به هشدار‌های هواشناسی برای بارنددگی توجه کنند و از محل‌های پرخطر عبور نکنند.

او در پایان اظهار داشت: اندیکا ۵ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری دارد که بخشی از آن‌ها کوچ درون شهرستان دارند و بخشی دیگر عشایر برون کوچ هستند و به استان چهار مهال بختیاری و اصفهان سفر می‌کنند.

انتهای پیام/م

کوچ پاییزی عشایر

برچسب ها: عشایر ، کوچ عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار