رییس کل دادگستری استان قزوین :

در رسیدگی به مفاسد با هیچ جناح رودبایستی نداریم

رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست شورای مدیران قضائی گفت: در رسیدگی به مفاسد با هیچ شخص، حزب، گروه و جناح رودربایستی و حساب و کتابی نداریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان در نشست شورای مدیران قضائی استان گفت: براساس منشور هشت گانه گام دوم انقلاب در رسیدگی به مفاسد با هیچ شخص، حزب، گروه و جناحی رودربایستی و حساب و کتابی نداریم.

او اضافه کرد: در مبارزه با فساد از همه کسانی که در این رابطه براساس موازین قانونی اقدام می‌نمایند حمایت خواهیم کرد.

حجت الاسلام قدرتی در ادامه به وظایف مدیران قضائی اشاره کرد و افزود: صرفا استقرار مدیر پشت میز کارش یک اقدام مدیریتی نیست، درب اتاق مدیر باید برای شنیدن حرفای مردم باز باشد، همچنین مدیر موظف است مجموعه تحت نظر خود را باید بررسی‌های عینی و میدانی مورد رصد قرار دهد.

او اضافه کرد: نبود مدیران قضائی استان در مجامع عمومی از جمله، مساجد و دانشگاه‌ها پس از این قابل پذیرش نیست چرا که یک مدیر باید اطلاعات کامل از وضعیت منطقه تحت مدیریت خود بلحاظ نقاط قوت، ضعف، ناهنجاری‌ها و وضعیت سیاسی، اجتماعی، علمی داشته باشد.

مقام ارشد قضائی استان افزود: براساس رهنمود‌های ریاست قوه قضائیه در استان مدیر قضائی و دادستان مقتدر و انقلابی در زمینه اجرای قانون و تحقق سند تحول می‌خواهیم، مقام قضائی محافظه کار برای اجرای سیاست‌های فعلی کاربردی ندارد.

او گفت: البته اقدام مقتدرانه الزاما باید اخلاق مدارانه و براساس مقررات قانونی باشد، حق نداریم در زمینه اجرای وظایف اخلاق و ادب را زیر پا بگذاریم.

رئیس کل دادگستری استان به تنویر افکار عمومی اشاره کرد و گفت: مردم حق دارند از روند و نتیجه رسیدگی به پرونده‌های مهم که دغدغه عموم مردم است، مطلع شوند؛ بنابراین اطلاع رسانی باید بموقع بوده و تحقیقات و رسیدگی قضائی باید آنقدر مستدل و مستند باشد که افکار عمومی را اقناع کند.

دادستان قزوین هم در این نشست گفت: یکی از موضوعاتی که در استان قزوین خلاء آن کاملا احساس می‌شود، نبود مراکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر برای نگهداری درمان مدارانه معتادان است و انتظار می‌رود به همت مسئولان ارشد استان در ایجاد این مراکز تسریع و از این ظرفیت قانونی به خوبی استفاده شود.
محمد قاسمی افزود: وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد استان باید بهبود یابد و از لحاظ امکانات و کرامت انسانی مورد توجه جدی قرار گرفته و ارتقاء یابد، زیرا در حال حاضر کمپ‌ها فقط به مراکز نگهداری کوتاه مدت معتادان تبدیل شده است و این موضوع رضایت بخش نیست.

او اضافه کرد: در همین زمینه دادستانی با تشکیل هیات‌های بازرسی، به صورت برنامه ریزی شده و سرزده بازدید از این مراکز را آغاز کرده است و این بازرسی‌ها تا رسیدن به وضعیت مطلوب استمرار خواهد داشت.

دادستان قزوین گفت: باید نواقص احصا و در کمترین زمان ممکن برطرف شود و در صورت کوتاهی و تعلل با متخلفین در هر جایگاه برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان قزوین گفت: دستگاه‌های دولتی ناظر باید نظارت‌های خود را تشدید کرده و در صورت از دست دادن شرایط مدیران کمپ ها، در مجوز‌های آنان تجدیدنظر کنند و کمبود منابع نباید بهانه نبود خدمت رسانی مطلوب شو.

قاسمی تاکید کرد: همانگونه که قانونگذار تصویب کرده درآمد‌های ناشی از مواد مخدر باید در مقابله و مبارزه با مواد مخدر هزینه شود و این موضوع باید به عنوان یک اصل در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مد نظر قرار بگیرد و با کار کارشناسی و شناسایی مشکلات و نارسایی‌های استان و برنامه ریزی دقیق برای جذب اعتبارات ملی و استانی اقدام شود.

انتهای پیام/ک

در رسیدگی به مفاسد با هیچ شخص، حزب، گروه و جناح رودربایستی و حساب و کتابی نداریم

برچسب ها: دادگستری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار