معاون هماهنگ‌کننده ارتش مطرح کرد؛

استفاده از توان لجستیکی ارتش برای کمک رسانی در بلایای طبیعی

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ارتش در بلایای طبیعی گذشته همواره حضوری فعال داشته و در کمک‌رسانی به مردم از توان لجستیکی خود استفاده می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ارتش در بلایای طبیعی گذشته مانند زلزله بم، منجیل و سیل خوزستان، لرستان و استان‌های شمالی همواره حضوری فعال داشته و در کمک‌رسانی به مردم از توان لجستیکی خود استفاده می‌کند.

او افزود: گستردگی ارتش در خوزستان نشان از اهمیت این استان در همه ابعاد امنیت ملی دارد و با توجه به این گستردگی انتظار مردم این است که در زمان وقوع چنین حوادثی ارتش بیشتر به کمک مردم آمده و حضوری فعال داشته باشد.

استفاده از امکانات ارتش برای کمک رسانی در سیلاب فروردین ماه امسال

دریادار سیاری بیان داشت: ارتش در سیل فروردین‌ماه خوزستان از همه امکانات خود اعم از انواع خودرو‌های سبک، سنگین، ادوات مهندسی، ۱۵ بالگرد و ۸ هزار نیروی نظامی برای کمک و امدادرسانی به مردم استفاده کرد و  نخستین کار ارتش در سیل تخلیه مردم از مناطق سیل‌زده و جلوگیری از تلفات بود و جابه‌جایی اسباب منزل و کمک به ترمیم سیل بند‌ها از دیگر فعالیت‌های ارتش در سیل بزرگ خوزستان بود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شرایط پیشروی سیل به‌وسیله بالگرد و پهپاد‌ها به‌طور مستمر رصد و اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری و تخلیه مناطق به‌صورت لحظه‌ای جمع‌آوری می‌شد و اقدام مهم نیروی هوایی ارتش در سیل اخیر برقراری پل ارتباطی تهران ـ شیراز و شیراز ـ اهواز بود هماهنگی با شورای تأمین استانداری خوزستان، فرمانداری شهرستان‌ها و همچنین تبادل اطلاعات با مسئولان سد‌های استان سبب کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های سیل شد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به تغییر اقلیم در کشور شاهد افزایش بلایای طبیعی هستیم و باید پذیرفت که این تغییرات سبب افزایش بارش‌های تند و سیل‌آسا شده است بنابراین رودخانه‌های استان باید آمادگی لازم را برای این شرایط داشته باشند.

او ادامه داد: تأمین اعتبار سازمان‌های مسئول در حوزه پیشگیری از بلایا و حوادث باید انجام شود و باید از حوادث گذشته یاد بگیریم که سازمان‌های مسئول ساختار خود را کامل کرده و نباید با کمبود تجهیزات مواجه باشند تا در چنین حوادثی غافلگیر نشوند.

سیاری اظهار داشت: در حوادث باید همه تجارب را در نظر بگیریم تا اگر دوباره اتفاقی رخ دهد به‌نوعی عمل کنیم تا مردم کمترین آسیب را ببینند. این امر نیازمند توجه به آموخته‌های قبلی و آمادگی برای مقابله با این‌گونه حوادث است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ارتش ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.