معرفی مدیر جدید نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان

حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری به عنوان مدیر جدید نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری با حضور معاون سازماندهی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و امام جمعه زاهدان به عنوان مدیر جدید نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان معرفی شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این مراسم گفت: ائمه جمعه نقش تاثیرگذار و موثری در تثبیت نظام و انقلاب اسلامی در جامعه دارند.

حجت الاسلام و المسلیمن مصطفی محامی اظهار داشت: جامعه اسلامی باید اسوه و الگوی خود را پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)قرار دهند.

او مسئولیت کار ائمه جمعه را حساس و سنگین دانست و افزود: ائمه جمعه باید با عزم و اراده قوی، تلاش شبانه‌روزی و مدیریت قوی به فعالیت در حوزه وظایف خود بپردازند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: براساس نظر رهبر معظم انقلاب باید قرارگاه فرهنگی در سیستان و بلوچستان و به تبع آن در شهرستان‌ها به ریاست ائمه جمعه تشکیل شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان یکی از وظایف مهم ائمه جمعه را انجام فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: تنها امام جمعه مسئول انجام فعالیت‌های فرهنگی در یک شهر نیست بلکه مسئولان و دستگاه‌های مختلف دیگر نیز در این خصوص وظایفی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی بهره‌گیری از توان و ظرفیت مردم در اموری که نیاز به مشورت آنها دارد را مهم دانست و بیان کرد: مشارکت طلبیدن از مردم در امور مختلف بسیار مهم است و باید زمینه حضور مردم در تمام بخش ها فراهم شود.

امام جمعه زاهدان خطاب به ائمه جمعه سیستان و بلوچستان گفت: باید مردم را به مطالبه‌گری تشویق و در راستای حل مشکلات آنان مطالبه‌ها را از مسئولان پیگیری کرد.

معاون سازماندهی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این مراسم با بیان این مطلب که در چهلمین سال بر پایی نماز جمعه قرار داریم اظهار داشت: نزدیک به ۲۰ پایگاه نماز جمعه در سیستان و بلوچستان برقرار و فعال است.

حجت الاسلام والمسلمین علی نوری ادامه داد: در آخرین نظرسنجی بخش مطالعاتی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در حوزه مساجد و نماز جمعه، از علاقه مردم‌ نسبت به حضور در مسجد و نماز جماعت چیزی کاسته نشده است.

او بیان کرد: قرارگاه ملی فرهنگی در کشور برقرار است اما براساس دستورالعمل جدید باید در استان‌ها نیز تشکیل شود.

انتهای پیام/گ 

مدیر جدید نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار