مدیرکل راه و شهرسازی قم مطرح کرد؛

صاحب خانه شدن ۱۴۸۰ خانواده کم‌درآمد درقم

صبوری گفت: با اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن، یک‌هزار و ۴۸۰ هزار خانواده کم‌درآمد در این استان صاحب‌خانه می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: ثبت‌نام درطرح اقدام ملی مسکن از امروز در استان قم آغازشده و علاقه‌مندان تا سه روزفرصت دارند با مراجعه به سامانه TEM.MRUD.IR نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام نمایند.

او اضافه کرد: این طرح به‌صورت مشارکتی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی به‌عنوان تامین‌کننده زمین و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان سازنده و احداث‌کننده واحد‌های مسکونی، اجرا خواهد شد.

او ادامه داد: طرح فوق هم اینک درحال مطالعه و اخذ مشاور است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، حدود یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دراین طرح ساخته می‌شود.

صبوری گفت: افرادی که ازسال ۸۴ فاقد مسکن ملکی بوده وتاکنون تسهیلات وام مسکن دریافت نکرده‌اند می‌توانند از طرح اقدام ملی ثبت‌نام کنند.

او گفت: درطرح اقدام ملی تولید مسکن متقاضیان باید چهار شرط اصلی متاهل بودن، فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین و آپارتمان و داشتن سابقه پنج سال سکونت درشهر مورد نظر را داشته باشند.

او افزود: امکان سپرده‌گذاری ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی دربانک مسکن به‌منظور اطمینان ازتوانایی متقاضی از دیگر شرط‌های ثبت‌نام است؛ زنان خودسرپرست نیز باید حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند تا بتوانند دراین طرح نام‌نویسی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم بااشاره به اینکه تسهیلات این طرح ۷۵ میلیون تومان با نرخ سود بازپرداخت ۱۸ درصد است، گفت: دوره ساخت خانه‌ها حداکثر ۲ سال است و بعد از تحویل واحدها، پرداخت اقساط شروع می‌شود که دوره پرداخت حدود ۱۰ سال بوده و اقساط ماهانه آن حداقل یک و نیم میلیون تومان است.

او با بیان این‌که اگر متقاضیان مسکن ملی از سهمیه موردنظر بیشتر باشند اولویت‌بندی ازطریق قرعه‌کشی رایانه‌ای انجام می‌شود، افزود: بر اساس میانگین هزینه‌های ساخت مسکن، قیمت تمام‌شده واحد‌های مسکونی دراین طرح با زیربنای ۷۵ تا ۱۰۰ مترمربع، بین ۱۸۷ تا ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

او در ادامه بیان کرد: درمرحله نخست، زمینی به متراژ ۱۱ هزار مترمربع با ظرفیت احداث ۱۸۰ واحد مسکونی در محدوده پردیسان دراختیار اداره کل بنیاد مسکن قرارگرفته و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۱۴۰۰ در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

صبوری افزود: سه مورد دیگر از این اراضی درمحدوده پردیسان شناسایی‌شده و درال پیگیری برای واگذاری به بنیاد مسکن هست و در تلاشیم تا چند هفته آینده واگذاری صورت بگیرد.

او اضافه کرد: اراضی ۱۶ هکتار با استعداد ۸۰۰ واحد آپارتمانی، زمین‌هایی با متراژ ۱۸ هزار متر و یک هکتار با استعداد ۶۰۰ واحد مسکونی درآینده به بنیاد مسکن تحویل خواهد شد.

طبق سرشماری سال ۹۵ دراستان قم ۴۵ هزار واحد خانه خالی وجود دارد که مطابق آن ۵۰ درصد مالک، ۳۹ درصد مستاجر و ۱۰درصد باقی‌مانده سایرهستند؛ استان قم درحوزه مالکیت، رتبه ۳۰ و در حوزه استیجاری، رتبه سوم در کشور را به خود اختصاص داده‌است.

با توجه به ساخت ۴۳ هزار واحد مسکن مهر و ۴۵ هزار واحد خالی در قم، اما همچنان این استان با ۱۴۷ هزار خانوار مستاجر، در رتبه‌های بالای اجاره‌نشینی قرار دارد.

حدود چهاردرصد جمعیت قم روستایی و ۹۶درصد شهرنشین می‌باشند.

انتهای پیام/الف

۱۴۸۰ خانواده کم‌درآمد درقم صاحب مسکن می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.