استفاده بیش از ۳۰ هزار کاربر کشاورز آذربایجان شرقی از توصیه های هواشناسی کشاورزی

مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: استفاده بیش از ۳۰ هزار کاربر کشاورز استان آذربایجان شرقی از توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در سال زراعی ۹۸-۹۷ باعث افزایش تولید در منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، دولتی مهر مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: این اداره کل با کشاورزان منطقه در راستای توصیه‌های هواشناسی کاربردی (تهک) همکاری می‌کند.

او  افزود: امروزه با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و با توجه به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در سال زراعی ۹۸-۹۷ میزان ارزش افزوده خدمات و توصیه‌های هواشناسی کشاورزی به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال توسط سازمان جهادکشاورزی استان برآورد شده است.

او ادامه داد: با اعتمادی که هواشناسی استان در میان کشاورزان به دست آورده و از اطلاعات هواشناسی بعه نوان یک نهاده موثر در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، کاهش هزینه تولید و افزایش راندمان محصولات زراعی و باغی کشاورزان حاصل می‌شود.

دولتی مهر افزود: با توجه به شروع بارش به موقع در اکثرمناطق استان در سال زراعی ۹۹-۹۸ امیدواریم در سال زراعی جاری با ارائه خدمات بیشتر، این ارزش افزوده افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ش

بیش از 160 میلیارد ریال ارزش افزوده خدمات و توصیه‌ های هواشناسی کشاورزی 

برچسب ها: کشاورزی ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار