افشاگری پدر وزنه‌بردار دختر علیه فدراسیون وزنه‌برداری + سند

علیرضا شیخ الاسلامی به ابهاماتی که درباره اعزام تیم پیشکسوتان وزنه برداری و دخترش به بازی‌های اوپن قبرس به وجود آمده، واکنش نشان داد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا شیخ الاسلامی، رئیس سابق کمیته پیشکسوتان فدراسیون وزنه برداری کشورمان به تازگی در رقابت‌های اوپن (آزاد) قبرس به همراه دخترش، پارمیس شیخ الاسلامی شرکت کرد و علاوه بر مدال آوری، پارمیس نیز به اولین بانوی ایرانی تبدیل شد که در تاریخ وزنه برداری ایران به مدال جهانی دست یافته است.

اما مدال آوری این پدر و دختر با ابهامات زیادی همراه شد که ما برای پیگیری این موضوع با شیخ الاسلامی گفت‌ و گو کردیم.

بازی‌های قبرس در تقویم فدراسیون وزنه برداری جهانی وجود داشت

او ابتدا درباره این دوره از بازی‌ها اظهار کرد: هدف اصلی من از چنین اعزامی، تاریخ سازی بود. اصلا مهمترین هدف ما حضور پارمیس در این دوره از بازی‌ها بود. این دوره از بازی‌ها در تقویم سالیانه فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) وجود دارد و کاملا رسمی بود. بازی‌های قبرس زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار شد و تمام قوانینی که برای بازی‌های رسمی وجود دارد، در این بازی‌ها نیز وجود داشت.

فدراسیون همکاری با اعزام تیم‌های پیشکسوتان ندارد

شیخ الاسلامی ادامه داد: متاسفانه فدراسیون وزنه برداری کشورمان همکاری با اعزام تیم پیشکسوتان در چنین بازی‌هایی ندارد. بازی‌های قبرس در رده‌های مختلف سنی برگزار می‌شد و ما هم تصمیم گرفتیم یک کار تاریخی که ماندگار هم باشد، انجام دهیم. می‌خواستیم راه را برای دیگر دختران کشور باز کنیم. آن جا اعلام شد که برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری ایران، پارمیس شیخ الاسلامی تاریخ ساز شده است. اولین مدال تاریخ وزنه برداری در بخش بانوان کسب شد که برای ما ارزش دارد. 


بیشتر بخوانید: مدال آوری پدر و دختر ایرانی در مسابقات وزنه برداری قبرس


بی‌اطلاعی، باعث آبروریزی می‌شود

او درباره اینکه گفته می‌شود این اعزام بدون هماهنگی با فدراسیون وزنه برداری صورت گرفته است و این بازی‌ها فقط در رده سنی پیشکسوتان بوده است نه رده سنی نوجوانان، بیان کرد: وقتی آقایان مطلع نباشند، اینگونه آبروی خودشان را می‌برند. با کمی اطلاع جزئی و جست و جو در سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری، مشخص می‌شود که این بازی‌ها در همه رده‌های سنی برگزار شده است. از رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در این بازی‌ها حضور داشتند.

کسی که چنین صحبت‌هایی را مطرح کرد، از جنس وزنه برداری نیست

رئیس سابق کیمته پیشکسوتان وزنه برداری ایران گفت: فدراسیون وزنه برداری یک سال تیم‌های نوجوانان و جوانان را در اردو نگه می‌دارد، اما عرضه اعزام به بازی‌های آسیایی را ندارد. حالا منی که می‌توانم کاری برای سرنوشت دخترم انجام دهم، بشینم و منتظر اعزام از سوی فدراسیون باشم؟ کسانی که چنین صحبت‌هایی را مطرح کردند، از جنس وزنه برداری نیستند. پیش از این هم افراد دیگری بابت قرار نگرفتن این دوره از بازی‌ها در تقویم فدراسیون جهانی ایراد گرفتند که من برای آن‌ها همه چیز را توضیح دادم و تازه آن‌ها از من عذر خواهی  نیز کردند. 

نمی خواهند این کار به نام من ثبت شود اما تاریخ را نمی توان عوض کرد

شیخ الاسلام با انقاد از مخالفانش اظهار کرد: اگر این اعزام را خود آقایان انجام می‌دادند، همه جا اعلام می‌کردند که وای چه کار بزرگی کردیم! حتما نمی‌خواهند که این کار بزرگ به نام من ثبت شود. اما چه بخواهند و  چه نخواهند این موضوع ثبت شد. در استارت لیست این مسابقات نام دختر من وجود دارد و بعد از مسابقات قبرس، بازی‌های نعیم سلیمان اوغلو برگزار می‌شود. تاریخ را نمی‌توان عوض کرد. وضعیت وزنه برداری ایران را در آستانه المپیک نگاه کنید. من سال‌ها رئیس کیمته پیشکسوتان بودم و الآن وضعیت  سعید علی حسینی  و کیانوش رستمی را می‌دانم.

اعزام به این مسابقات نیازی به هماهنگی با فدراسیون ندارد 

وی درمورد اینکه آیا برای اعزام به چنین مسابقاتی، هماهنگی با فدراسیون‌های کشور مربوطه نیاز است یا خیر، تصریح کرد: اصلا نیازی به هماهنگی با فدراسیون‌ها نیست این برای سومین باری بود که من چنین اعزامی را انجام دادم. قبلا در بازی‌های آسیایی پیشکسوتان حضور داشتم. بعد هم در سنگاپور و حالا نیز در کشور قبرس حضور پیدا کردم. من هیچگاه کاری خلاف قانون انجام نمی‌دهم. طبق قانون در مسابقات اوپن (آزاد) شرکت کردیم. هیچوقت آبروی خودم را با کاری خلاف قانون نمی‌برم. اگر هم چنین کاری می‌کنم، می‌خواهم پیشکسوتان از هم گسیخته نشوند. پیشکسوتان مظلوم واقع شدند و حتی در ایران مسابقات قهرمانی کشور هم، توسط آقایان برگزار نشد.  

استعفا دادم اما می گویند من را تعلیق کرده اند

او درباره جدایی اش از فدراسیون وزنه برداری خاطر نشان کرد: پارسال در مرداد ماه استعفا دادم چرا که نمی‌توانستم با این فدراسیون کار کنم. متن استعفای من وجود دارد، اما می‌گویند، شیخ الاسلامی را تعلیق کردیم. با استعفای من تا زمان برگزاری انتخابات فدراسیون موافقت نکردند چرا که من می‌دانم آن‌ها چه سیاست مدارانی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خانم عزیزی
۲۱:۱۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
ماشالا
Iran (Islamic Republic of)
ل
۰۱:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
واقعا مطالب عالی بود ممنون از شما دوستان عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
افرین بر این پدر و دختر شجاع و قهرمان.به این دختر قهرمان واقعی و مایع افتخار ایران میگویند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۰ تير ۱۳۹۹
واقعا مطالب خوبی بودند.خیلی ممنونم از سایت خوبتون.و افتخار میکنم به اقای شیخ الاسلامی و دخترشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
سپاس از هموطن ایران زمین که پرچم کشورم روی دوشش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
متاسفانه همین نارفاقتی ها همین بی مسئولتیها همین دشمنیها و منم منمها و ادعاها ورزش کشور را از بین برد بخدا اگه تو هر جای این کشور کمی فقط کمی روحیه وطن پرستی انقلابی جهادی و دلسوزی رفاقت باشه کشور گلستان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
چقدر فامیلی های این روزها تکراریه نه ؟ همه انگار به هم وصل هستن یک جور رخ میده یک قوم خاص و یا یک فامیلیه خاص نه ؟!
آخرین اخبار