کتاب تو در تو در قم رونمایی شد

آئین رونمائی از کتاب تودرتو اثر حجه الاسلام والمسلمین موسوی مطلق در موسسه دین پژوهی علوی قم برگزار گردید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آئین رونمائی از کتاب تودرتو اثر حجه الاسلام والمسلمین موسوی مطلق در موسسه دین پژوهی علوی قم برگزار گردید.

کتاب تو در تو در قم رونمایی شد

در این محفل که طلاب، دانشجویان و جمعی از فضلا و اندیشمندان حضور داشتند سخنرانان به معرفی نهج البلاغه، خطبه متقین و کتاب تو در تو پرداختند.

خانم دکتر معصومی اصل مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآنی بیت النور و رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان البرز با اشاره به اینکه این محفل، محفل تقدیر از علم است نوشتن این کتاب و محصول آن این است که یعنی می‌شود انسان به بینائی برسد.

کتاب تو در تو در قم رونمایی شد

او گفت: این کتابی که امروز از یک مولف سخت کوش و خستگی ناپذیر به ظهور نشانده شد محصول جلساتی ارزشمند است که در سال ۱۳۹۱در موسسه بیت النور برگزار شده است.

مولف کتاب حجه الاسلام موسوی مطلق  ضمن معرفی کتاب گفت: صفات متقین به آنچه در این خطبه آمده است تمام نمیشود چرا که همام از شوق از دنیا رفت والا حضرت امیرالمومنین صفات دیگری هم بیان میکردند.

کتاب تو در تو در قم رونمایی شد

او در بخش دیگری از سخنان خود در تمجید از فقیه انقلابی و فرزانه ایت الله بهشتی که از شاکردان امام خمینی و ایت الله بروجردی بوده است اظهار داشت:جامع منقول ومعقول، فقیه عالیمفام، فیلسوف وحکیم ذی قیمت، ایت الله دکتر بهشتی در فقه دارای رساله عملیه است و جایگاه فقهی ایشان بر اهل علم پوشیده نیست. ودر معقول هم در عصر حاضر میشود گفت در بعضی از مسائل عقلی یک تاز این میدان است و البته در نهایت تواضع و‌کمنامی و دارای آثار بسیار فاخری در علوم عقلی و نقلی است و همچنین دارای شروحی مفصل پیرامون نهج البلاغه بخش نامه‌ها و کلمات قصار میباشد.

کتاب تو در تو در قم رونمایی شد

عضومجلس خبرگان رهبری حضرت ایت الله احمد بهشتی گفت:درباره نهج البلاغه هرچه گفته شود و نوشته شود باز هم کم است.و با تمجید از تالیف و نامگذاری کتاب اظهار داشت:حضرت اقای موسوی مطلق عجب اسمی برای این کتاب انتخاب کردند تودرتو. واقعا این خطبه تودرتو است، و همه نهج البلاغه تو در تو است، چنانچه عالم هستی هم اینچنین است.

در عالم هستی خیلی از مردم ظاهربین هستند و به اسرار دنیا و حیات دنیا توجه ندارند، بعضی‌ها هم توجه دارند و میدانند دنیا هم تودرتو است خطبه همام هم همینطور است.

او در بخش دیگری از بیانات خود گفتند:این خطبه موعظه‌ی بلیغ بود، موعظه بلیغ مبلغ میخواهدکه یکتا واعظ موعظه بلیغ بعد پیامبر عظیم آلشان وجود مقدس امیرالمومنین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:موت همام به نوعی موت اختیاری بود که خودش خواست و‌خدا اجابت کرد چرا که او به سرکلام امیرالمومنین علیه السلام رسید.

مدرس سطوح عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:امروز نیاز است اندیشه‌های عرفانی امیرالمومنین تبیین شود و آن هم در شرایطی که عرفان‌های کاذب معرکه کرده اند و جوانان را به انحراف و انحطاط می‌کشانند، این کار‌ها یک خدمت بزرگی است.

خوش دمی از بهر یار مهربان میرد کسی.
چون بباید مرد باری اینچنین میرد کسی.
چون حبیب خویش را در کوی خود جا می‌دهند
جای آن دارد که بهر آن زمین باید رسید
همام شهید محبت و شهید عشق شد، چیزی فهمید که بقیه حاضرین نفهمیدند.
تومو می‌بینی و ما پیچش مو
تو ابرو ما اشارت‌های ابرو

در پایان این مراسم آیین رونمایی با حضور: ایت الله دکتر احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان ، حجه الاسلام والمسلمین مومنی از خطبا و مدرسین، حجه الاسلام والمسلمین شفیع زاده مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، حجه الاسلام والمسلمین محمد جواد زمانی، دکتر امیر عباس اقائی استاد دانشگاه و ریس هیت مدیره موسسه قرآنی فرهنگی بیت النور بر گزار گردید.

انتهای پیام/الف

رونمایی از کتاب تو در تو در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.