رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود خبر داد؛

دانشگاه شاهرود میزبان همایش ملی پدافند شیمیایی

فاتح با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان نخستین همایش ملی پدافند شیمیایی است گفت: این همایش گامی برای اشتراک‌گذاری آخرین یافته‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در نشست خبری خود با بیان اینکه پدافند غیرعامل شیمیایی از جنس غیرنظامی برای دفاع از شهر و کشور است، از برگزاری همایشی با این مضمون صبح چهارشنبه در این دانشگاه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری همایش ملی پدافند شیمیایی اشتراک‌گذاری آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی و بهره‌گیری از تجربه متخصصان امر است تا این امر بتواند به مردم در مواقع بحران کمک کند.

او بیان اینکه پنج کارگاه آموزشی در حاشیه این همایش ملی برگزار می‌شود، افزود: مبانی و اصول پدافند شیمیایی، الزامات پدافند شیمیایی در مقابله با نشت آن در حوادث، مدیریت مخازن مواد شیمایی و اطفا آن‌ها، مجموعه اقدامات اورژانسی برای امداد و نجات، آشکارسازی و تشخیص عوامل و مواد شیمیایی از عناوین کارگاه‌های این همایش ملی خواهد بود.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه با حضور وزرای نفت و علوم در تهران قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشاف با شرکت ملی نفت ایران بسته‌شده است، اظهار کرد: کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف منابع هیدرو کربوری و فناوری‌های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه‌های اکتشافی عنوان این قرارداد است که هدف آن تدوین نقشه راه توسعه فناوری محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه مجموعه اقدامات صورت گرفته در این همایش می‌بایست به ایجاد گفتمان پدافند شیمیایی میان اساتید و دانشجویان منتهی شود، گفت: امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه و قرارگاه پدافند غیرعامل کشور و همچنین ایجاد رشته پدافند غیرعامل در این دانشگاه رویکرد‌های مهمی است که در این همایش پیگیری و دنبال خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه دانشگاه باید برای کمک به حل بحران قبل از وقوع حادثه در میدان حضور داشته باشد، ابراز داشت: مجموعه این تحقیقات علمی در نهایت کمک خواهد کرد تا با بهره‌گیری از آموزش‌های صحیح در صورت حمله شیمیایی چه طور بتوانیم خطرات و تلفات را به کمترین حد کاهش دهیم.

فاتح ضمن بیان اینکه رئیس پدافند غیرعامل کشور، استاندار سمنان، مدیران کل و دیگر اساتید به‌نام ازجمله دعوت‌شدگان به این همایش ملی هستند، تصریح کرد: مصون‌سازی زیرساخت‌ها، امداد و درمان مصدومان، طرح پاسخ اضطراری، مدیریت و فرماندهی در حوادث شیمیایی، رفع آلودگی، رصد تهدیدات، حمل‌ونقل مواد شیمیایی پرخطر، مدیریت پسماند مواد خطرناک، مهندسی اطفا حریق، تروریسم شیمیایی و رفع آلودگی و جلوگیری از انتشار مواد شیمیایی ازجمله محور‌های همایش پدافند غیرعامل شیمیایی در دانشگاه صنعتی شاهرود را تشکیل می‌دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه فردا چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی از سه پروژه این دانشگاه رونمایی می‌شود، گفت: خوابگاه دخترانه شقایق با ۵۰ اتاق و ۲۰۰ تخت با زیربنای چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع افتتاح خواهد شد.

او در ادامه تصریح کرد: این مجموعه با روشن شدن چراغ کمک خیرخواهانه خیران به مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان و بهره‌گیری از مساعدت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان وزارت علوم و دو میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس‌جمهور و اختصاص هفت میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از درامد دانشگاه درمجموع با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه ۶۵ درصد دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند و لذا تأمین خوابگاه در اولویت است، تصریح کرد: امروز با پرداختن به این اولویت و همچنین آماده‌سازی مجتمع ۱۶ واحدی توانستیم ۵۳۰ تخت خوابگاهی در سال جاری به مجموعه دانشگاه اضافه کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه این دانشگاه طی سال‌های اخیر با افت دانشجو مواجه نبوده است، ابراز داشت: مفتخریم که با آماده‌سازی ظرفیت‌های لازم برای اسکان دانشجویان در دفترچه کنکور سراسری اعلام کرده است که خوابگاه به همه متقاضیان تعلق خواهد گرفت که باید در این مهم قدردان اعضای هیئت‌علمی بود که از بخشی درامد خود برای افتتاح این مجموعه گذشتند.

فاتح ضمن بیان اینکه سرای دانشجو نیز با زیربنای یک هزار و ۸۷۵ مترمربع و ۳۰ اتاق آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: برای این مجموعه که از سال ۸۸ کلنگ آن بر زمین خورد بالغ‌بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه صرف شد که صرفاً این اعتبارت در شرایطی که هیچ ردیف اعتباری دولتی نداشت تنها پیگیری مسئولان دانشگاه را می‌طلبد.

او با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود پرچم کارآفرینی را برداشته است، افزود: تأسیس فضای کار اشتراکی استارت تاپی با همکاری شتاب‌دهنده‌ها برای شرکت‌ها و تقویت استارت تاپ‌های دانشجویی گام مؤثری است که به ایجاد اشتغال و حمایت از تجاری‌سازی کمک می‌کند لذا این مجموعه نیز چهارشنبه راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه این دانشگاه با دو هدف توسعه خدمات دانش‌بنیان و زیرساخت‌های کارآفرینی به‌سوی مهارت‌آموزی گام برداشته است، اظهار کرد: نتیجه حرکت به‌سوی دانشگاه کارآفرین، تقویت ارتباط صنعت و جامعه، توسعه دانش، پژوهش و فناوری تقاضامحور، تولید مشاغل جدید، افزایش درامد‌های دانشگاه، اجرای برنامه‌های اشتغال فراگیر و ارتقای رتبه دانشگاه است.

انتهای پیام / ر

دانشگاه صنعتی شاهرود پرچم کارآفرینی را برداشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار