روشندلان البرز اهل مطالعه هستند/عضویت یک‌ساله رایگان در کتابخانه‌های البرز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز: حدودا یک شیشم نابینایان البرز عضو‌ کتابخانه هستند.

روشندلان البرز اهل مطالعه هستند/عضویت یک‌ساله رایگان در کتابخانه‌های البرزاحمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، گفت: از ۲۶۴۱نابینای استان البرز ۴۰۰ نفر از آنان عضو فعال کتابخانه نابینایان البرز هستند.

او با بیان این‌که کتب مورد نیاز نابینایان به منزل آنان نیز ارسال می‌شود، افزود: در کتابخانه نابیانایان البرز ۳۴۰ عنوان کتاب در ۳۹۰ نسخه و ۱۰۶۵۰ فایل صوتی وجود دارد این کتابخانه به چابگر بریل مجهز است.

هراتی با بیان ‌این‌که هفته کتاب همزمان با روز بزرگداشت علامه طباطبایی آغاز می‌شود، گفت: حال خوش خواندن، شعار هفته کتاب امسال است و مژده می‌دهیم که ۳۰۰ برنامه فرهنگی در حوزه کتاب در این هفته برگزار خواهد شد.

او در تشریح برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب افزود: ضمن تجدید میثاق با شهدا و تجلیل از خانواده معزز ایشان آزادگان دفاع مقدس، آستان امام‌زاده طاهر(ع) و مزار شهدا را غبارروبی کردیم.

هراتی در ادامه گفت: افتتاح کتابخانه مشارکتی با استانداری، زنگ مطالعه در دبیرستان دهخدا، رونمایی از صندوق اهدا کتاب در چهارراه دانشکده، دیدار کتابداران با نماینده ولی فقیه، تجلیل از کتاب‌داران و کتابخوانان برتر، نشت با نویسندگان و فرهیختگان حوزه کتاب، کتابخانه گردی دانش‌آموزان در کتابخانه های عمومی استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی با محویت کتاب بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، برگزاری مسابقه عکاسی من و کتاب، کلنگ‌زنی اولین کتابخانه تخصص کودک در فردیس و گلنگ‌زنی کتابخانه در شهرجدید هشتگرد، نظرآباد و مشکین‌دشت از برنامه‌های ما در هفته کتاب است.

او با بیان این‌که پروژه کتابخانه مرکزی کرج توسط شهرداری اجرا می‌شود، افزود: این کتابخانه در انتهای بلوار سربازان، جنب پارک ابن سینا با ۵۲ میلیارد اعتبار تا دوسال دیگر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های البرز گفت: ۴۵۰۰ جلد کتاب در سال ۹۶ و ۲۲۲۵۰ جلد کتاب نیز در سال ۹۷ توسط شهروندان اهدا شده است.

او افزود: دو کتابخانه سیار در روستاهای طالقان، نظرآباد و شهرستان کرج به علاقه‌مندان کتاب خدمت ارائه می‌کنند.

هراتی گفت: روز شنبه، بیست و چهارم آبان‌ماه عضویت یک‌ساله در کتابخانه‌های استان البرز رایگان است.

انتهای پیام/م.خ

برنامه‌های هفته کتاخوانی البرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.