در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سوء استفاده از بیمه اجباری سلامت/ معرفی ۴ مجموعه کلاهبردار به مراجع قضایی

منتقمی‌راد گفت: ۴ مجموعه کلاهبردار که از پوشش اجباری بیمه سلامت سوءاستفاده می‌کردند، به مراجع قضایی معرفی شدند.

سوءاستفاده از بیمه اجباری سلامت/ معرفی 4 مجموعه کلاهبردار به مراجع قضایی/ برای 2 مجموعه کلاهبردار حکم صادر شده استمحمد منتقمی‌راد مدیر کل حراست سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به استفاده برخی از سودجویان از اجباری بودن بیمه سلامت اظهار کرد: طرح پوشش اجباری بیمه سلامت از هفته گذشته آغاز شده است که بر اساس آن افرادی که فاقد پوشش بیمه هستند پس از ارزیابی وسع و قرار گرفتن در دهک خود، تحت پوشش بیمه اجباری قرار می‌گیرند. متأسفانه برخی از افراد سودجو از کلمه اجباری این طرح سوءاستفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.

او ادامه داد: افراد سودجو به مردم اطلاعات درست نداده و به جای آنکه آن‌ها را به دفاتر پیشخوان دولت جهت ثبت‌نام در پوشش بیمه اجباری سلامت هدایت کنند به آن‌ها این هشدار را داده‌اند که در صورت بیمه نشدن یارانه شان قطع می‌شود.

مدیر کل حراست سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: افراد سودجو  به دروغ کارت‌های هوشمند با قابلیت پوشش تمام عمل‌های جراحی و خدمات دندان پزشکی را فروخته و پول زیادی از افراد دریافت کرده‌اند.

منتقمی راد گفت: با شناسایی افراد سودجود از طریق شماره‌هایی که برای مردم پیامک ارسال کرده بودند، ۴ مجموعه متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند که از این میان برای  ۲ مجموعه حکم صادر شده است.


بیشتر بخوانید: چه کسانی می‌توانند دفترچه بیمه رایگان بگیرند؟


او گفت: مردم شکایت‌های زیادی از طریق سامانه ۱۶۶۶ به بیمه سلامت کرده‌اند و پس از اطلاع‌رسانی، تعداد تماس‌های افراد سودجو با مردم کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

سوء استفاده کلاهبرداران از کلمه «اجبار»  در طرح اجباری بیمه سلامت 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار