نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: سرمایه گذاری در کردستان موجب سود دهی به کل کشور می شود.

توسعه کردستان زمینه ساز پیشرفت و ارتقاء وضعیت کشور استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد, ضمن تبریک هفته وحدت و یادآوری سیره پاک و عظمت پیامبراکرم، اظهار داشت: با وجود اینکه در راستای خدمت رسانی به مردم استان اقدامات خوبی صورت گرفته اما باید مسئولان درصدد رفع عقب ماندگی هایی که در استان وجود دارد برآیند و این مهم مستلزم توجه و عنایت بیشتری می باشد.

او افزود: سرمایه گذاری در کردستان موجب سود دهی به کل کشور است و در این راستا باید به بحث انتقال هرچه سریعتر آب از سد آزاد به دشت های قروه و دهگلان که با تنش آبی مواجه هستند توجه ویژه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه این استان دارای پتانسیل و ظرفیت های زیادی است، ادامه داد : بازارچه های مرزی از ظرفیت های این استان برای سرمایه گذاری بشمار می آید و باید مسولان کشوری برای بهره مندی هرچه بهتر مرزنشینان از این پتانسیل به صورت ویژه امتنان ورزند.

او با بیان اینکه درکنار بستن مرزها بصورت قانونی، بخش هایی از مرز برای مرزنشینان مشکلات جانی به همراه داشته است، تاکید کرد: باید با سرمایه گذاری در بخش های مرزی زمینه صادرات کالا به کشور های همسایه و ارز آوری را فراهم آوریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: عقد تفاهم نامه های احداث مسکن محرومین ، تخصیص اعتبار برای تکمیل ساخت پروژه سد و افزایش تولید پروتئین و گوشت قرمز، ۳ اقدام بزرگ در راستای رشد و تحول استان هستند.

آیت‌الله حسینی ‌شاهرودی با بیان اینکه اقدامات زیربنایی در نهایت به بالا بردن سرانه درآمد ختم نمی شود، ادامه داد: این اقدامات بصورت موقت و مستقیم می تواند به وضع معیشتی مردم تزریق شود و بطور موقت اقدامی برای حل مشکلات معیشتی کسانی که با مشکل مواجه هستند، صورت گیرد.

انتهای پیام/ج

مسئولان درصدد رفع عقب ماندگی هایی که در استان وجود دارد برآیند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.