رئیس مجلس افغانستان:

آزادی «انس حقانی» قانونی و دستاورد دولت افغانستان است!

رئیس مجلس افغانستان آزادی «انس حقانی»، عضو برجسته گروه تروریستی حقانی به همراه دو عضو ارشد طالبان را قانونی و دستاورد دولت افغانستان خواند!

آزادی «انس حقانی» و دو عضو ارشد طالبان قانونی و دستاورد دولت افغانستان است!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مجلس افغانستان در نشست امروز این مجلس آزادی «انس حقانی»، عضو برجسته گروه تروریستی شبکه حقانی به همراه دو عضو ارشد طالبان را قانونی و دستاورد دولت افغانستان خواند!

وی اظهار داشت: سه عضو برجسته طالبان به شکل قانونی و بر اساس تعلیق مجازات در بدل آزادی دو استاد آمریکایی و استرالیایی رها شده اند.

میر رحمان حمانی افزود: هیات اداری و روسای کمیسیون‌های مجلس برای مشورت در خصوص آزادی سه عضور برجسته طالبان به ارگ ریاست جمهوری دعوت شده بودند.

وی افزود که پرونده های این زندانیان طی مراحل شده، دادستانی و قوه قضایی در این مورد فیصله صادر کرده و این افراد مطابق با قوانین کشور و بر اساس تعلیق مجازات آزاد شده‌اند.

به گفته وی، ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار آزادی این سه عضو طالبان در برابر دو استاد آمریکایی و استرالیایی شده بود و عمران خان، نخست وزیر پاکستان وعده آزادی آنها را به ترامپ داده بود اما از انجام این کار عاجز ماند. وی افزود که رئیس سازمان اطلاعات پاکستان برای معذرت خواهی به کابل آمده بود و تلاش داشت که پاکستان امتیاز آزادی این افراد را به دست آورد.

رئیس مجلس افغانستان افزود: دولت افغانستان تاکید داشت که اتباع افغانستان به کشور پاکستان تسلیم داده نمی‌شود، بنابراین ابتکار رهایی اساتید آمریکایی و استرالیایی در مقابل سه عضو طالبان هرچند تصمیم سخت و دشوار بود اما دستاورد مهم دولت افغانستان است.

گفتنی است که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز گذشته با موافقت این سه عضو برجسته طالبان و شبکه حقانی موافقت کرد. آزادی این افراد موجی از اعتراض های مردمی در شبکه های اجتماعی افغانستان را به راه انداخته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.