شانس «درجست و جوی فریده» برای حضور در اسکار ۲۰۲۰ بیشتر شد

«در جست و جوی فریده» در بین ۱۵۹ مستندی که می‌توانند در بخش مستند اسکار ۲۰۲۰ حضور پیدا کنند، قرار گرفت.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هالیوود ریپورتر، ۱۵۹ فیلم مستند برای انتخاب در بخش مستند آکادمی علوم و هنر‌های سینما در سال ۲۰۲۰ انتخاب شدند که نام مستند ایرانی «در جست و جوی فریده» نیز در بین آن‌ها دیده می‌شود.

در جست و جو فریده پیش از این هم به عنوان نماینده ایران در بخش بین المللی اسکار (فیلم‌های خارجی زبان) انتخاب شده بود.

در بین فیلم‌های اعلام شده، مستند «بعد از پارک لند»، و روایت فرود در ماه به نام «آپولو ۱۱» به کارگردانی داگلاس میلر که مدتی قبل به عنوان بهترین مستند سال ۲۰۱۹ از نگاه منتقدان انتخاب شد، حضور دارند.

البته آکادمی اسکار اعلام کرده که تعدادی از عنوان‌هایی که در این لیست حضور دارند، هنوز به دلیل نداشتن اکران در سینما واجر شرایط نیستند. فیلم‌های مستند باید تا پایان سال میلادی به مدت هفت روز در لس آنجلس و نیویورک نمایش داشته باشند.

کوروش عطایی که همراه آزاده موسوی کارگردان‌های این مستند هستند، گفت: این مستند نمایش‌های ویژه‌ای در آمریکا برای دیده شدن فیلم توسط اعضای آکادمی خواهد داشت و مشکلی برای حضور در این آکادمی ندارد. البته خود آکادمی یک اکران برای فیلم‌ها می‌گذارد و اعضا هم فیلم را دیدند، ولی مشکلی برای صلاحیت حضور در اسکار نداریم.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات مالی به روش‌های مختلفی دنبال تامین این هزینه‌ها هستیم و بخشی هم تامین شده و در حال ترتیب نمایش خصوصی فیلم برای اعضای آکادمی هستیم که این فیلم بهتر دیده شود.

فهرست کوتاه  فیلم منتخب شاخه مستند و فیلم های بین المللی اسکار ۲۰۲۰ در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر ماه) از سوی آکادمی اعلام می‌شود. 

نامزدهای نهایی اسکار روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) مشخص می‌شوند و مراسم اهدای جوایز  این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار