گروه‌های موسیقی سمنان فضای مناسب تمرین ندارند

نبود فضای تمرین و در اختیار نداشتن تجهیزات صوتی قبل از اجرای اصلی از مشکلات اساسی گروه‌های موسیقی در سمنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان عباس ایزدی سرپرست گروه موسیقی ارغوان گفت: در شهر سمنان پویایی موسیقی سنتی ایرانی وجود دارد و آموزشگاه‌های زیادی تاسیس و از آن استقبال می‌شود، اما با توجه به اینکه خودجوش است و برنامه‌ریزی برای آینده آن از لحاظ مالی و از نظر امکانات برای علاقه مندان، هنرجویان و هنرمندان تعریف نشده است، استعداد‌های موسیقی هدر می‌روند.

او افزود: حمایت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما که یک رسانه تصویری و شنیداری است، می‌تواند مخاطبان گسترده جامعه را به سمت و سوی موسیقی اصیل سوق دهد، اما متاسفانه این رسانه در سلیقه موسیقی تاثیر منفی گذاشته است و مردم به خصوص جوانان به شنیدن موسیقی پاپ و موسیقی‌هایی که تاریخ انقضای محدودی دارند عادت کرده اند.

سرپرست گروه موسیقی ارغوان ابراز کرد: تغییر ذائقه موسیقی و بیگانه شدن مردم با موسیقی ایرانی باعث خواهد شد آینده گروه‌های موسیقی سنتی از لحاظ اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفته و اهالی این موسیقی اصیل انگیزه‌ای را برای ادامه دادن و حفظ و اشاعه این فرهنگ نداشته باشند.

ایزدی درباره اجرای زنده موسیقی گروه ارغوان در روز‌های آینده در شهر سمنان، گفت: اجرای پیشین گروه در تیر ۹۷ با استقبال قابل قبولی همراه بود و تمام فروش آن به موسسه خیریه نیکوکاران راه آسمان تقدیم شد و عواید فروش از اجرای روز‌های آینده نیز به همان موسسه خیریه داده خواهد شد.

او تصریح کرد: گروه موسیقی ارغوان از سال ۹۶ تاسیس شده است و با ۲۳ نفر دومین اجرای زنده خود را با قطعاتی از استاد پرویز مشکاتیان و تصنیف و قطعه‌های خاطره انگیز اصیل ایرانی ۲۳ و ۲۴ آبان ۹۸ ساعت ۱۸ اجرا خواهد داشت.

سرپرست گروه موسیقی ارغوان با اشاره به ویژگی‌های این اجرا اظهار کرد: در این اجرا سعی بر این است که بیان اشعار با همان کلام، اما با ارائه امروزی در بافت کلام همراه باشد و همچنین یکی از قطعات این اجرا رونمایی از قطعه‌ای به نام «گیسوی ارغوان» است که توسط گروه ارغوان آهنگ سازی و تنظیم شده است.

ایزدی، مهران امیدیان، علیرضا ایزدی، ابوالحسن رستمیان، سحر سلطانی پور، مهدی ایزدی، امیرساربان طریق، علی اخلاقی، وهاب قریشی، سید مهدی عابدین خواه، سید عرشیا متولیان، سروش دارایی، امین چراغیان، علی اعرابی، محمد حسین معمار، کیارش زنگیان، صبا ملکیان، مهسا قدس، سروش شاهی، امیر عدالت‌فر و ایمان رحمانی، نوازندگان و محمد قدرتی خواننده گروه موسیقی ارغوان هستند.

انتهای پیام / م

گروه موسیقی ارغوان ۲۳ و ۲۴ آبان ۹۸ ساعت ۱۸ در سالن تئاتر شهر سمنان اجرا خواهد داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار