مدیر پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آغاز فعالیت سامانه بارشی از فردا در برخی مناطق کشور/هوای سرد در مناطق زلزله زده ماندگار است

ضیاییان گفت:روز پنج شنبه با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر، ابتدا در سواحل غربی و بتدریج در سواحل مرکزی و غربی دریا آغاز می‌شود.

 

صادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تا ظهر پنج شنبه جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: براین اساس وضعیت آلودگی و کاهش کیفیت هوای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت کشور تا ظهر پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روز پنج شنبه با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر، ابتدا در سواحل غربی و بتدریج در سواحل مرکزی و غربی دریا آغاز می‌شود، ضمن آنکه روز جمعه بارش استان‌های ساحلی دریای خزر و گستره آن مناطقی از شمال شرق و ارتفاعات جنوبی البرز را در بر می‌گیرد.

ضیاییان ادامه داد: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در روز پنج شنبه بارش باران و برف، وزش باد و کاهش قابل ملاحظه دما بین ۶ تا ۱۲ درجه سانتی گراد برای این مناطق پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روز شنبه بارش در سواحل دریای خزر، شمال غرب و غرب کشور تداوم دارد، بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی روز شنبه علاوه بر تداوم بارش در این مناطق، بارش برف و باران در جنوب غرب کشور و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در اتفاعات پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه در جنوب غرب و غرب کشور بارش شدید باران و برف گاهی با رعد و برق و وزش باد در شمال غرب و البرز غربی و مناطقی از مرکز کشور بارش برف و باران رخ خواهد داد.

به گفته وی، دمای هوا طی روز‌های جمعه و شنبه در نیمه شمالی کشور و روز‌های شنبه و یکشنبه در غرب و جنوب غرب کشور بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

ضیاییان درباره آخرین وضعیت آب و هوای مناطق سیل زده غرب کشور گفت: تا پایان هفته در نواحی زلزله زده شمال غرب کشور هوای سرد ماندگار خواهد بود و دمای کمینه برای منطقه میانه حدود منفی ۱ تا منفی ۷ درجه و ناحیه سراب منفی ۵ تا منفی ۱۰ درجه پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی و حرکت سامانه به سمت شرق، استان تهران از روز جمعه به بعد در گیر بارش خواهد بود، ضمن آنکه از اواخر هفته انتظار کاهش دما برای تهران داریم.

انتهای پیام/

کاهش دما برای پایتخت در راه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار