امام جمعه قم مطرح کرد؛

هفته وحدت فرصتی برای تبادل نظر بین مسلمانان است

آیت‌الله سعیدی گفت: این هفته فرصتی برای تبادل نظر بین مسلمانان است به این ترتیب باید نقاط ضعف را شناخت و در عین حال نقاط مثبت را در بین مردم اشاعه داد، ولی لازم است همواره در برابر دشمنان ید واحده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم ظهر امروز در مراسم تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم که در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت گفت: میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) سبب تبادل‌نظر بین مسلمانان و بررسی مشترکات بین مذاهب اسلامی شده است.

او با بیان اینکه وحدت سبب دوری از آسیب‌های تفرقه می‌شود، ابراز کرد: وحدت بین مذهب مختلف اسلامی به ویژه در مسائل مشترک سبب رسیدن به اهداف بلند می‌شود و نباید به بهانه مسائل قومی و جناحی اختلافات وجود داشته باشد.

امام‌جمعه قم وحدت بسیاری از کشور‌های ظالم در دنیا را مورد توجه قرار داد و افزود: بسیاری از کشور‌ها با آنکه ظالم و چپاولگر بوده و حتی اختلافاتی هم با یکدیگر دارند، ولی زمانی که هدفی مشترک داشته باشند اختلافات را کنار گذاشته و باهم متحد می‌شوند.

او به اختلافات آمریکا با کشور‌های اروپایی اشاره کرد و گفت: علیرغم این اختلافات، اما زمانی که صحبت از مبارزه با اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت (ع) می‌شود با یکدیگر متحد می‌شوند؛ مانند زمانی که حضرت امام خمینی (ره) پرچم نهضت را بلند کرد همه مخالفان اسلام ناب و متحرک به دشمنی با ایشان پرداختند.

نماینده، ولی فقیه در استان قم ادامه داد: در زمانی از تاریخ، کشور‌های کمونیستی و امپریالیستی که با یکدیگر ناسازگار و مخالف برای تقویت شاه در زمان طاغوت متحد شدند و هیچ کشوری نبود که امام راحل را همراهی کند.

او با تأکید بر اینکه پیامبر اعظم (ص) طبق کلام قرآن کریم اسوه است، ولی بازهم نمی‌توان برخی از ویژگی‌های پیامبر را انسان‌ها داشته باشند، یادآور شد: حضرت پیامبر برای خارج کردن مردم از جهل و تعصب مأمور می‌شوند تا جلوی زنده‌به‌گور شدن دختران را بگیرند و مسئولان ما هم باید با الگوگیری از پیامبر به فکر اتحاد باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: باید نقاط ضعف را شناخت، ولی در برابر دشمنان ید واحده بود و باید نقاط مثبت را در بین مردم اشاعه داد مانند تجلیل از خانواده ایثارگران که در بسیاری از موارد صبرشان لبریز شده، ولی مردم بدانند در این شرایط چه نخبگانی را پرورش داده‌اند.

انتهای پیام/الف

لازم است همواره در برابر دشمنان ید واحده بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار