معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مانور روز بدون حادثه همزمان با روز یادمان قربانیان سوانح رانندگی،۲۶ آبان در جاده‌های این استان برگزار می‌شود.

برگزاری مانور روز بدون حادثه رانندگی در محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستانتیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هدف از برگزاری مانور بدون حادثه رانندگی را ارتقا سطح هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های عضو کمیته ایمنی حمل و نقل جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی تردد در جاده‌های این استان ذکر کرد و اظهار داشت: همواره مبحث ایمنی در محور‌های مواصلاتی و اطمینان از تامین شرایط بهینه جهت تردد‌های برون شهری در اولویت کاری این اداره کل قرار داشته است.

وی با بیان اینکه کاهش حوادث و سوانح رانندگی در جاده‌ها نیازمند فرهنگ سازی و آموزش همگانی است، افزود: به منظور تحقق اهداف این طرح برنامه‌های مختلفی نظیر آموزش رانندگان، موتورسواران، ایمن سازی تردد عابرین پیاده و سرنشینان وسایل نقلیه توسط این اداره کل به مرحله اجرا درآمده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی از پزشکی قانونی در سوانح رانندگی جاده‌ای در ۶ ماهه اول سال جاری ۴ هزار و ۳۸ نفر مصدوم و ۴۹۸ نفر جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: افزایش سالانه میزان تردد‌های درون و برون شهری و کوتاهی برخی رانندگان در رعایت قوانین و مقررات رانندگی موجب می‌شود تا آمار تصادفات رانندگی در جاده‌ها افزایش یابد و این امر علاوه بر تحمیل خسارت‌های جانی و مالی به افراد موجب بروز ناهنجاری‌های روحی و روانی در جامعه می‌شود.

باقری با بیان اینکه سوانح جاده‌ای یک پدیده اجتماعی به شمار می‌رود که نیازمند شناسایی ابعاد مختلف آن نظیر مسایل فرهنگی، روانی، جامعه شناختی و ... است، بیان کرد: همزمان با روز جهانی یادبود قربانیان حوادث رانندگی، مانور روز بدون حادثه در محور‌های مواصلاتی سراسر استان سیستان و بلوچستان به اجرا در خواهد آمد.

او خاطر نشان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان متردد در جاده‌ها و همزمان آموزش موارد مربوطه به رانندگان است تا بدین وسیله فرهنگ صحیح رانندگی و احترام به قوانین در ذهن افراد نهادینه شود و شاهد کاهش حوادث رانندگی و پیامد‌های ناشی از آن باشیم.

انتهای پیام/ع

بدون حادثه رانندگی در  سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار