با این دمنوش پاییزی از درد‌های سیاتیک در امان باشید

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی درباره دمنوشی برای رهایی از درد سیاتیک صحبت کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پویان، اظهار کرد: گل راعی یک گیاه دارویی است که به نام‌های هوفاریقون، چای کوهی، هزار چشم، داذی رومی، قوریون، علف چای و گل شهناز استفاده می‌شود.

با این دمنوش پاییزی از درد‌های سیاتیک در امان باشید


بیشتربخوانید: درد سیاتیک چیست؟ + علت‌ها و درمان آن


وی افزود: طبیعت گیاه بسیار گرم و خشک بوده و استفاده موضعی از عصاره گیاه برای التیام زخم اثرات بسیار مفیدی دارد، قابض و ضدعفونی کننده مجاری ادرار است.

این پژوهشگر با بیان اینکه این گیاه نیرودهنده و هضم‌کننده غذا و صفرابر بوده و برای التیام درد‌های میگرنی مفید است، تصریح کرد: برای درمان جراحات سوختگی اثرات مفیدی دارد، خاصیت ضدانگل داشته و برای دفع اخلاط مفید بوده و ترشح ادرار را زیاد می‌کند.

پویان با بیان اینکه این گیاه برای در بیماری‌های صرع و هیستری مفید بوده و تسکین‌دهنده اعصاب است، بیان کرد: دم کرده دو گرم از آن در یک لیوان آب جوش برای رفع بی اختیاری ادرار مفید است.

وی اظهار کرد: روغن‌گل راعی برای رفع تشنج اثرات مفیدی دارد و در التیام زخم اثربخش است، روغن آن برای آفتاب زدگی و زیبایی پوست مورد استفاده دارد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این گیاه برای قولنج‌های کبدی و کلیوی مفید است، افزود: این گیاه برای رفع کم‌خونی دختران جوان مفید است و مصرف آن برای تحریک و تقویت سیستم دفاعی بدن نافع است.

پویان ادامه داد: این گیاه ضدویروس بوده و فعالیت قابل ملاحظه‌ای بر ضد ویروس ایدز دارد، گل راعی به عنوان داروی ضد افسردگی در جهان مطرح است چرا که در فعالیت منوآمین اکسیدار دخالت کرده و آن را به مهارکننده مفید تبدیل می‌کند، به این منظور باید دو تا سه ماه از آن استفاده کرد.

وی افزود: در بیماری‌های کزاز و مننژیت اثرات مفیدی داشته و درد پشت و گردن و خشکی گردن را درمان می‌کند، باعث ساخته شدن کراتین شده و به این سبب موجب بازیابی ساختار آسیب‌دیده اپیدرم و بهبود ترک پا می‌شود.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: این گیاه باعث کاهش سلول‌های پیر و مرده شده و خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری داشته و ضد باکتری‌هایی است که در ترک پا عفونت ایجاد می‌کنند.

پویان با بیان اینکه برای درمان زخم از پودر گل و برگ‌های خشک گیاه و یا مرهم گل‌های تازه استفاده می‌شود، تصریح کرد: برای تهیه دم کرده آن یک تا دو قاشق مرباخوری گل راعی را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم کرده و سه نوبت در روز از این دم کرده استفاده می‌شود.

وی افزود: برای کودکان زیر دو سال مصرف آن مجاز نیست و برای افراد بالای ۶۵ سال مقدار مصرف باید کاهش داده شود.

این پژوهشگر اظهار کرد: اگردر زمان مصرف سردرد، سفتی گردن، آشفتگی و یا عوارض دیگری عارض شود باید مصرف آن را قطع کرد.

پویان یادآور شد: افرادی که دچار فشار خون بوده یا از دارو‌های ضد افسردگی استفاده می‌کنند، نباید از این گیاه استفاده کنند، مصرف آن برای زنان باردار و شیرده مجاز نیست و افرادی که پوست حساس دارند نباید از آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار