نفوذ سامانه بارشی از امروز در اردبیل/کاهش ۱۴ درجه‌ای دمای هوا در استان

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارشی و توده هوای سرد از امروز استان اردبیل را فرا می‌گیرد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی توده هوای سرد به استان اردبیل نفوذ کرده و سامانه بارشی از امروز (پنجشنبه ۲۳ آبان) در استان فعال خواهد بود.

او بیان کرد: از عصر امروز با تقویت زبانه‌های پرفشار در سطح زمین، کاهش دمای ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ی سلسیوسی به ویژه طی روز‌های جمعه ۲۴ آبان و شنبه ۲۵ آبان در استان رخ خواهد داد؛ ضمناً سرمای هوا تا اواخر هفته آتی در استان تداوم خواهد یافت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با استقرار کامل این سامانه بارشی افزایش ابرناکی، وزش باد (گاهی تند)، بارش باران و برف و مه در غالب مناطق استان انتظار می‌رود.

محمدی تصریح کرد: لازم بذکر است که بارش‌ها طی امروز تا بعد از ظهر جمعه بصورت باران خفیف بوده و از عصر روز جمعه تا اواسط هفته آینده در نواحی مرکزی و جنوبی استان بصورت بارش متناوب برف پیش بینی می‌شود.

او گفت: در مناطق شمالی استان (شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار) بارش خفیف باران طی این مدت احتمال می‌رود و شاهد بارش موثری در این مناطق نخواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: با توجه به سرمای هوا، بارش باران و برف و رخداد مه، اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی و یخبندان و کاهش دید افقی طی این مدت دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی گفت: با توجه به کاهش محسوس دما رعایت مصرف بهینه حامل‌های انرژی توصیه می‌گردد.

انتهای پیام/ح

تداوم سرمای هوا تا اواخر هفته آتی در استان اردبیل

 

برچسب ها: هواشناسی ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.