رئیس کانون صرافان: افزایش ۲ درصدی قیمت دلار نگران کننده نیست/ مردم خریدار نیستند

رئیس کانون صرافان با تأکید براینکه افزایش ۲ درصدی قیمت دلار نگران کننده نیست، گفت: مردم اشتیاقی برای خرید دلار و سایر ارز‌ها ندارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سلطانی زاده در خصوص وضعیت بازار ارز طی روز‌های اخیر، اظهار داشت: افزایش مصارف ارزی در نیم سال دوم طبیعی است و هر سال از نیمه دوم سال تقاضای شرکت‌ها برای خرید ارز افزایش می‌یابد و این یکی از دلایل رشد قیمت دلار است.

رئیس کانون صرافان: افزایش ۲ درصدی قیمت دلار نگران کننده نیست/ مردم خریدار نیستند

وی عامل مهم دیگر تاثیر گذار در بازار ارز را جو سیاسی کشور دانست و تصریح کرد: البته با توجه به افزایش تقاضای فصلی و شرایط سیاسی کشور، افزایش ۲ درصدی قیمت دلار خیلی نباید نگران کننده تلقی شود.

رئیس کانون صرافان با بیان اینکه شرکت‌ها و فعالان اقتصادی در نیمه دوم سال نیاز ارزی بیشتری دارند، افزود: به همین دلیل خریدار اصلی در بازار ارز شرکت‌ها هستند که از طریق سامانه نیما نیاز خود را تامین می‌کنند.

این فعال در بازار ارز تأکید کرد که مردم دیگر مانند قبل اشتیاقی برای خرید دلار و سایر ارز‌ها بعنوان سرمایه گذاری ندارند و گفت: مردم این روز‌ها خریدار ارز نیستند.

سلطانی زاده افزود: بانک مرکزی به راحتی توان مدیریت بازار ارز را دارد و می‌تواند مانند ماه‌های قبل ثبات را به بازار برگرداند؛ ضمن اینکه عرضه و تقاضا نیز هم اکنون در بازار کنترل شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار