مدیر سرخپوشان فردا استعفا می‌کند

رئیس باشگاه بایرن مونیخ آلمان فردا (روز جمعه) به طور رسمی از سمت خود کناره گیری می‌کند.

مدیر سرخپوشان فردا استعفا می‌کندبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اولی هوینس رئیس باشگاه بایرن مونیخ آلمان که این باشگاه را به یکی از قویترین باشگاه‌های اروپا تبدیل کرد و سپس به دلیل فرار مالیاتی به زندان افتاد، روز جمعه به طور رسمی به دوران ریاست ۴۰ ساله خود در غول‌های آلمان پایان خواهد داد.

هونس در نشست عمومی سالانه جمعه با معرفی هربرت هاینر، مدیرعامل سابق شرکت ورزشی آدیداس، به عنوان جانشین خود، به طور رسمی از ریاست باشگاه بایرن مونیخ کنار خواهد رفت، اما حداقل چهار سال دیگر در هیئت نظارت این باشگاه خواهد ماند.

چهار دهه پیش و از وقتی که این مقام ۶۷ ساله پس از بازنشستگی به عنوان بازیکنی که سه بار قهرمان اروپا شده بود، به مدیریت باشگاه پیوست، بایرن بر بوندسلیگا سلطه پیدا کرده و دو بار دیگر نیز قهرمان اروپا شده است.

او در حالی ریاست بایرن مونیخ را به هاینر واگذار می‌کند که این باشگاه ۷۵۰ میلیون یورو (۸۲۵ میلیون دلار) گردش مالی داشته و سود ۵۲ میلیون یورویی را نیز گزارش کرده است.

این باشگاه دارای بالغ بر ۳۰۰ هزار عضو و بیش از ۱۰۰۰ کارمند است، در حالی که تمام هزینه‌های استادیوم آلیانز آرنا نیز پرداخت شده است.

این اعداد و ارقام هرگز قابل مقایسه با روز اول مدیریت او در باشگاه در تاریخ ۱ مه ۱۹۷۹ نیست که بایرن ۷ میلیون مارک (حدود ۳.۵ میلیون یورو به ارز امروز) بدهی داشت.

هوینس می‌گوید آن روز پس از دو ساعت کار پشت میز خود، به خانه رفت، زیرا کاری نبود، اما با تلاش بی امان و استخدام بازیکنان برتر در سال‌های آینده، ۲۴ قهرمانی درلیگ آلمان و ۱۴ عنوان جام حذفی آلمان را به دست آورده است.

هوینس، که پسر یک قصاب است، به دلیل تبدیل کردن بایرن به یک برند جهانی به عنوان یک تاجر میلیونر به شهرت رسید.

نقطه سیاه دوران هوینس، ۲۱ ماهی است که سال ۲۰۱۴ به جرم فرار از پرداخت حداقل ۲۸.۵ میلیون یورو مالیات، در زندان به سر برد.

به خاطر شهرت هراس آور او کمتر کسی در رسانه‌های آلمان این سئوال را مطرح کرد که آیا از نظر اخلاقی درست است که کسی که محکوم به فرار مالیاتی است دوباره بزرگترین باشگاه آلمان را اداره کند.

هوینس در نوامبر ۲۰۱۶ توسط اعضا دوباره به ریاست باشگاه انتخاب شد تا به سخنان دو سال قبل خود (قبل از رفتن به زندان) صحه بگذارد که او "اصلاً تمام نشده است". او می‌گوید: "بجز ماجرای مالیات، اشتباهات جدی زیادی مرتکب نشده است ".

در مورد آینده خود، هوینس می‌گوید که او فقط روز شنبه، هنگامی که از خواب بیدار شود در مورد آن فکر خواهد کرد، اما هرگز خیلی از بایرن مونیخ محبوب خود دور نخواهد بود.


بیشتر بخوانید: کامبک یووه با درخشش جواهر آرژانتینی درشب پیروزی رئال و بایرن/برد ۵ گله سیتی، تاتنهام و پاری سن ژرمن


انتهای پیام/

استعفای رئیس بایرن مونیخ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.