آزاد شدن شماری از تظاهرکنندگان بازداشت شده عراقی

بیش از ۱۶۰۰ نفر از تظاهرات‌کنندگان بازداشت شده عراقی که بی‌گناهی آنان در تخریب اموال عمومی و خصوصی به اثبات رسید، آزاد شدند.

آزاد شدن شماری از تظاهرکنندگان بازداشت شده عراقیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار روسیاالیوم در عراق امروز، پنج شنبه، اعلام کرد: ۱۶۴۸ تظاهر‌کننده عراقی که از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شده بودند پس از اثبات بی‌گناهی آنان در تخریب اموال عمومی و خصوصی آزاد شدند.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تظاهرات دو روز گذشته در این استان هیچ یک از شهروندان عراقی کشته نشده‌اند.

این فرماندهی تمامی شایعه‌ها و خبر‌های جعلی مبنی بر کشته شدن چند عراقی بر اثر پرتاب گاز اشک آور از سوی نیرو‌های امنیتی را تکذیب کرد و گفت وزارت بهداشت عراق آماری در این خصوص بیان نکرده است و هیچ شهروندی کشته نشده است.

پایگاه خبری شفق نیوز به نقل از منبعی امنیتی از دستگیری فردی که خود را شبیه نیرو‌های امنیتی کرده و قصد داشته به سوی تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی شلیک کند، خبر داد.

به گفته این منبع فردی با پوشیدن لباس نیرو‌های امنیتی و با در دست داشتن مسلسل تلاش داشته به میدان التحریر در مرکز بغداد وارد شود و مردم را هدف قرار دهد که خوشبختانه بازداشت شده و در بازپرسی‌های اولیه به این جنایت خود اعتراف کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار