مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل، گفت:تاکنون ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت باقلا اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: از ابتدای سال زراعی که از مهر ماه شروع شده تا کنون ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت باقلا با رقم برکت انجام شده است،گفت:پیش بینی می شود ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی آمل امسال به کشت باقلا اختصاص یابد.

او افزود:برداشت باقلا از اردیبهشت شروع می‌شود و کشاورزان سخت کوش آملی هر ساله برای افزایش درآمد خانوار و بهروری و بهره برداری مناسب از خاک زراعی اقدام به کشت دوم خصوصا کشت باقلا می‌نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی گفت:با نظارت مراکز جهاد کشاورزی و حضور کارشناسان در عرصه پهنه بندی و همکاری کشاورزان پیش بینی می‌شود ۶ هزار تن باقلای سبز و یا یکهزار و ۲۵۰ تن با قلای خشک برداشت گردد که عملکرد باقلای خشک ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار و عملکرد باقلای سبز ۱۲ تن در هکتار می‌باشد.

اسلامی افزود:درجه حرارت لازم برای سبز شدن بذرباقلا ۴ تا ۹ درجه سانتیگراد است و در مناطق معتدل پائیز و در با زمستان سرد در بهار کشت می‌شود.

باقلا نسبت به هوای سرد خیلی حساس ودر مرحله گل دهی گرمای زیاد اثرات نامطلوبی روی عملکرد محصول دارد و در زمان برداشت (اردیبهشت) نسبت به باران زیاد حساسیت نشان می‌دهد.

از جمله آفت در مراحل رشد که خسارت شدیدی می‌زند شته سیاه باقلا که با انتقال ویروس باعث گسترش بیماری موزائیک می‌شود که با انواع قارچ کش‌ها قابل کنترل و آفت دیگر آن اگروتیس را می‌توان نام برد که با انواع حشره کش قابل کنترل است.

انتهای پیام/س
 

کشت باقلا در  زمین‌های کشاورزی آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.