مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو مطرح کرد؛

آمادگی صد درصدی مترو برای پذیرش مسافران/ تمام قطارها از لحاظ فنی آماده اند

نوبخت گفت: سرفاصله ۳.۵ دقیقه رسیدن قطار ها به ایستگاه مترو حجم بالایی از مسافران را می توانند جا به جا کند.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین برنامه ریزی‌های انجام شده برای پذیرش مسافران از روز شنبه با توجه به افزایش نرخ بهای بنزین با تاکید بر آمادگی خوب شرکت بهره برداری مترو گفت: در حال حاضر سر فاصله رسیدن قطارها در خطوط مترو نزدیک به ۳.۵ دقیقه است که این عدد حجم بالای مسافر را از طریق مترو می‌تواند در روز جا به جا کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: خطوط مترو ظرفیت بالایی برای پذیرش مسافرانی را دارد که از روز شنبه با توجه به افزایش ترخ بهای بنزین به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو رو می‌آورند.

نوبخت گفت: با توجه به ظرفیت بالای موجود، اما در صورت استقبال فراتر از انتظار شهروندان از مترو برای سفر‌های درون شهری این آمادگی وجود دارد که از سایر خطوط، قطار به مسیر‌های پر ازدحام اعزام شود.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به خرابی‌های و نقص فنی قطار‌ها در هفته گذشته وضعیت فنی امروز قطار‌ها در چه سطحی است گفت: تمام قطار‌های مترو سرویس‌های فنی را گذراندند و تمام آن‌ها آماده هستند و امیدواریم شاهد نقص فنی مجدد قطار‌ها در خطوط مترو نباشیم.


بیشتربخوانید: تاکسی‌ها سهمیه بنزین می‌گیرند/ کرایه‌ها افزایش نمی‌یابد


مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پاسخ به این سوال که آیا نیم بها بودن نرخ بلیت مترو ادامه می‌یابد؟ گفت: تصمیم بر نیم بها بودن نرخ بلیت دستوری برای زمان آلودگی بود و تا انتهای این هفته اجرا شد.

نوبخت در پاسخ به این سوال که افزایش حجم احتمالی مسافران مترو از روز شنبه به چه شکلی مدیریت و کنترل می‌شود، گفت: از طریق مانتورینگ اطلاعات کلیه ایستگاه‌ها مخابره می‌شود و در صورت لزوم قطار به ایستگاه‌های پرتردد اعزام می‌شود.

انتهای پیام/

مترو تا انتهای این هفته نیم بها بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار