تاریخ عرضه پلتفرم Xcloud اعلام شد

شرکت مایکروسافت در مراسم X019 خود که روز گذشته برگزار شد، تاریخ عرضه پلتفرم Xcloud را اعلام کرد، همچنین این شرکت ورود این پلتفرم به کامپیوتر را نیز تایید کرد.

تاریخ عرضه پلتفرم Xcloud  اعلام شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت مایکروسافت یکی از شرکت‌های کنسول سازی است که چند ماه پیش اعلام کرد در حال ورود به دنیای پلتفرم‌های استریم بازی است و قصد دارد سرویس خود را که Xcloud نام دارد و در آن گیمر‌ها می‌توانند صرفا به وسیله یک کنترلر و نمایشگر به استفاده از این سرویس بپردازند را در دسترس کاربران قرار دهد. این شرکت روز گذشته و در مراسم X019 که با هدف معرفی عناوین تازه ساخته شده کنسول Xbox One برگزار شده بود، درباره پلتفرم استریم خود نیز حرف زد و تاریخ عرضه این پلتفرم را اعلام کرد.

مایکروسافت قصد دارد سرویس استریم بازی خود را در سال ۲۰۲۰ راه اندازی کند و همچنین قرار است پس از عرضه این پلتفرم، مایکروسافت آن را به رایانه‎‌های شخصی که دارای ویندوز ۱۰ باشند نیز وارد کند. رئیس بازی سازی شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است: "انتظار من این است که این سرویس به طور کامل در سال ۲۰۲۰ در دسترس کاربران قرار گیرد و مایکروسافت قصد دارد این سرویس را با سرویس Xbox Game Pass ادغام کرده و به گیمر‌ها اجازه دهد عناوین اشتراکی خود را نیز بر پایه فضای ابری اجرا کنند."

تاریخ عرضه پلتفرم Xcloud  اعلام شد

در حالی که مایکروسافت تصمیم جدی خود برای عرضه این پلتفرم در سال آینده را دارد، اما هنوز هیچ تاریخ یا قیمتی درباره این پلتفرم اعلام نکرده است. از طرفی هم با ورود این پلتفرم به کامپیوتر، به این ترتیب گیمر‌ها می‌توانند از این پلتفرم برای اجرای عناوین کامپیوتر خود نیز استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: همکاری بتسدا با استودیو Human Head


از طرفی ورود این پلتفرم به کامپیوتر دارای مشکلات زیادی خواهد بود که یکی از آن‌ها بهینه سازی نشدن عناوین کنسول Xbox One با موس و کیبورد است و در صورتی که مایکروسافت به طور جدی قصد داشته باشد این پلتفرم را به کامپیوتر بیاورد، برنامه نویسان عناوین Xbox One به مشکل برخواهند خورد. ظاهرا در سال جاری علاوه بر معرفی نسل جدید کنسول‌ها باید شاهد در دسترس قرار گرفتن سرویس استریم بازی شرکت مایکروسافت نیز باشیم؛ در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره نحوه اجرای سرویس استریم روی پلتفرم کامپیوتر اعلام نشده است و باید تا زمان در دسترس قرار گرفتن آن منتظر ماند.

انتهای پیام/

ورود سرویس Xcloud به پلتفرم کامپیوتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار