مدیریت پسماند‌های الکترونیکی در خراسان جنوبی

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند از آمادگی شهرداری برای دریافت پسماند‌های الکترونیکی قابل شارژ مجدد در سطح استان خبر داد.

لطایفی مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: از جمله وسایلی که کاربرد زیادی در جوامع بشری داشته، وسایل الکترونیکی هستند که با پایان یافتن عمر مفیدشان به پسماند‌های الکترونیکی تبدیل می‌شوند.

او افزود: طبق قانون مدیریت پسماند، پسماند‌ها دارای انواع و اقسامی هستند. یکی از دسته پسماندها، پسماند‌های ویژه هستند که دارای یکی از خصوصیات خطرناک، برندگی و مسمومیت و ... باشند.

لطایفی با بیان اینکه مدیریت همه پسماند‌ها به جز صنعتی و ویژه در شهر‌ها با شهرداری است گفت: از آنجایی که وسایل الکترونیکی در دسته پسماند‌های ویژه قرار دارد، طبیعتا" مدیریت آن برعهده تولیدکننده است و شهرداری وظیفه‌ای در قبال آن ندارد.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با بیان اینکه پسماند‌های الکترونیکی دارای جیوه و کادمیوم هستند و چنانچه همراه با پسماند‌های عادی دفن شوند و مدیریت اجرایی عادی داشته باشند، باعث آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی و بروز آتش سوزی‌های ناخواسته می‌شوند و به لندفیل‌های شهرداری آسیب می‌رسانند گفت: به همین دلیل از پسماند‌های عادی جدا شده و از حوزه کاری شهرداری خارج می‌شوند و مدیریت آن با تولیدکننده است.

او با بیان لزوم استفاده بهینه از وسایل الکترونیکی عنوان کرد: وزارت صنایع و دفاع در ابتدای سال اولین کارخانه overhaul (بازسازی)، برای باتری‌های لیتیومی که دارای قابلیت شارژ مجدد هستند همانند باتری لب تاپ و موبایل در پایتخت راه اندازی کرده و شهرداری بیرجند آمادگی جمع آوری این نوع باتری‌ها دارد تا با ارسال به کارخانه مورد بازسازی قرار گیرد و دوباره به چرخه اقتصاد بازگردد.

لطایفی تصریح کرد: واحد مدیریت پسماند واقع در خیابان مدرس، طبقه فوقانی بانک شهر باتری‌هایی که قابلیت شارژ مجدد دارد را از شهروندان دریافت می‌کند و شهرداری با هزینه خود باتری‌ها را به تهران ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام / ط آ

هدف شهرداری؛ استفاده بهینه از وسایل الکترونیکی

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار