۱۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع استان همدان برداشت شد

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان از برداشت ۱۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع این استان خبر داد.

۱۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع استان همدان برداشت شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیر لاهوتیان، مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه همدان یکی از قطب‌های مهم تولید چغندر قند و اصلاح بذر این محصول در کشور است گفت: چغندر قند همدان از کیفیت بالایی برخوردار است به گونه‌ای که متوسط عیار چغندر قند همدان درحدود ۱۸.۵ درصد و یک تا ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

او با اشاره به اینکه زراعت چغندر قند در همدان به صورت بهاره است اضافه کرد: طی سال جاری حدود ۷ هزار و ۲۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به کشت چغندر قند اختصاص داشته است.

لاهوتیان ادامه داد: از این میزان ۶ هزار و ۲۳۹ هکتار آن زیر کشت رفته اند و میانگین برداشت این محصول در استان همدان به ازای هر هکتار ۴۸.۹۷ تن است و برآورد می‌شود مجموع تولید چغندر قند استان در سال جاری حدود ۳۰۵ هزار و ۵۴۵ تن باشد.

او با پیش بینی برداشت بیش از ۳۰۰ هزار تن چغندر قند در همدان افزود: شهرستان نهاوند با سطح زیر کشت ۳ هزار و ۷۵ هکتار و میانگین برداشت ۵۳ تن در هکتار و برآورد تولید ۱۶۲ هزار و ۹۷۵ تن بزرگترین تولید کننده چغندر قند استان همدان است.

انتهای پیام/ ش

برداشت ۱۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار