صنایع سنگین می‌تواند برای جوانان جویای کار اشتغال ایجاد کند

رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری گفت: صنایع سنگین می‌تواند برای جوانان جویای کار اشتغال ایجاد کند.

صنایع سنگین می‌تواند برای جوانان جویای کار اشتغال ایجاد کندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین مالکی رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری در نشست مشترک هماهنگی برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی اظهار داشت: کارآفرینی در سال‌های اخیر در این استان مورد توجه قرار گرفت و با توجه به شرایط حساس کشور در مقطع کنونی باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

او با اشاره به محرومیت چهارمحال و بختیاری از صنایع بزرگ و شرکت‌های هلدینگ افزود: متأسفانه باید گفت که در سال‌های گذشته که شرایط اقتصادی کشور مساعد بود و زمینه برای استقرار صنایع بزرگ در این استان وجود داشت، هیچ شرکتی در استان احداث نشد و توزیع استانی شرکت‌ها در کشور به خوبی انجام نگرفت.

مالکی اضافه کرد: برهمین اساس استان از وجود صنایع سنگین که می‌تواند برای جمعیت قابل توجهی از جوانان جویای کار اشتغال ایجاد کند محروم ماند و بیشترین تمرکز خود را بر صنایع کوچک قرار داده است.

او با ارزیابی مطلوب از طرح‌های اشتغالزایی دولت در رونق اشتغال روستایی و عشایری گفت: هم اکنون با تسهیلات ارزان قیمتی که دولت در اختیار جمعیت روستایی و عشایری استان قرار داده است شاهد رونق و پویایی مشاغل در این مناطق هستیم.

مالکی ادامه داد: بخشی دیگری از حوزه کارآفرینی در استان مربوط به شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری است که با اتصال این شرکت‌ها به بازار و تجاری سازی ایده‌ها می‌تواند سهم بسزایی در رونق اشتغال استان ایفا کند.

انتهای پیام/ف

کارآفرینی در صنایع کوچک متمرکز شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار