سند منشاء یابی مناطق گرد و غبار کشور به زودی ابلاغ می‌شود

مدیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار کشور گفت: سند منشاء یابی گرد و غبار کشور به زودی به عنوان یک سند بالادستی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

 علی محمد طهماسبی بیرگانی مدیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار کشور در جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،گفت: سند منشاء یابی گرد و غبار کشور از سال ۹۶ که در حال تهیه بود به زودی این سند به عنوان یک سند بالادستی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

علی محمد طهماسبی بیرگانی ابراز داشت: برنامه‌ای در سطح کشور تا سال ۱۴۱۰ مبنی بر شناسایی مناطق غبار خیز کشور در دست تهیه است و تمام ۱۷ عضو کارگروه گرد و غبار به تفکیک استان‌ها در برنامه ۱۲ ساله وظایفشان تدوین می‌شود که برمبنای آن به صورت هدفمند کار مقابله با گرد و غبار پیگیری می‌شود.

مدیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار کشور  بیان کرد: تاکنون منشاء یابی مناطق غبار خیز کشور در دو سال گذشته انجام شده و بر مبنای آن در کشور ۶/۳۴ میلیون هکتار مناطق غبار خیز با شدت‌های متفاوت وجود دارد.

او تصریح کرد: تعیین خسارت ناشی از گرد و غبار در دستور کار است که در ۶ استان این کار آغاز شده و در صورت موفقیت این کار در بقیه استان‌های درگیر با گرد و غبار نیز انجام می‌شود.

طهماسبی گفت: برنامه عمل استان‌ها باتوجه به شرایط استان و وظایف دستگاه‌ها تدوین شده و تعیین منشاء‌های تاثیرگذار بر کشور با همکاری هواشناسی کشور در حال جمع آوری است تا با استفاده از آن بتوانیم با کشور‌های اطراف رایزنی کرده و اقدامات مقتضی را انجام دهیم.

او افزود: استان سمنان یکی از استان‌های مهم در خصوص گرد و غبار است که باید به این موضوع در استان سمنان بیشتر پرداخته شود.

انتهای پیام / م

سند منشاء یابی مناطق گرد و غبار کشور  به کجا رسید؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار