عملکرد بهتر کارت گرافیک‌های AMD نسبت به Nvidia

به تازگی شرکت کرای تک با انتشار بنچمارکی از کارت گرافیک‌های AMD و Nvidia اعلام کرد که کارت گرفیک‌های AMD عملکرد بالاتری نسبت به کارت‌های Nvidia دارند.

عملکرد بهتر کارت گرافیک‌های Nvidia نسبت به کارت‌های AMDبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی یکی از وب سایت‌های تحلیل سخت افزار‌ها کامپیوتر اعلام کرده است که کارت گرافیک AMD RX 5700 XT در رندرگیری‌های مربوط به پرتو‌ها عملکرد بهتری از کارت گرافیک GTX 1080 شرکت انویدیا دارد. ظاهرا کارت گرافیک‌های AMD از فناوری Ray Tracing پشتیبانی نمی‌کنند و همین موضوع سبب شده است که کاربران فکر کنند این کارت گرافیک‌ها عملکرد پایین‌ترین از کارت گرافیک‌های انویدیا دارند. اما این گونه نیست و به تازگی بنچمارک جدیدی از سوی شرکت کرای تک و با آزمایش Neon Noir منتشر شده که نشان می‌دهد کارت گرافیک‌های AMD با وجود عدم پشتیبانی از Ray Tracing دارای عملکرد بسیار بهتری از کارت‌های انویدیا که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، هستند.

در آزمایش انجام شده ابتدا کارت گرافیک‌های بالا رده هر شرکت در کنار یکدیگر و سپس کارت‌های سری GTX و RTX انویدیا در کنار چند کارت سری RX AMD مورد آزمایش قرار گرفتند. در آزمایش اول که بین کارت گرافیک‌های انویدیا انجام شد کارت گرافیک Nvidia RTX 2080 Ti توانست بالاترین عملکرد ممکن را از خود نشان دهد و رتبه اول کارت گرافیک‌های انویدیا را از آن خود کند، پس از این کارت گرافیک، کارت‌های گرافیک ۲۰۸۰ سوپر، ۲۰۷۰ سوپر، ۲۰۶۰ سوپر و ۲۰۶۰ معمولی در جایگاه‌های بعدی و در رده‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

عملکرد بهتر کارت گرافیک‌های Nvidia نسبت به کارت‌های AMD

اما با آزمایش کارت گرافیک‌های AMD این وضعیت فرق می‌کند و کارت گرافیک‌های AMD با وجود عدم پشتیبانی از Ray Tracing توانستد کارت گرافیک‌های سری ۱۰ انویدیا را شکست دهند. به طوری کلی می‌توان گفت عملکرد این دو کارت گرافیک بسیار نزدیک به هم است و نمی‌توان تفاوت زیادی بین این دو قائل شد، اما کارت گرافیک‌های AMD در رندرگیری پرتو از قدرت بالاتری بهره می‌برد و می‌توان فریم بالاتری را نسبت به کارت گرافیک‌های انویدیا ارائه دهد.


بیشتر بخوانید: بیش از ۱۰ میلیون کاربر عضو Disney Plus شدند


همچنین شرکت کرای تک اعلام کرد که نسخه دموی بازی Neon Noir قرار است از ۲۲ آبان سال جاری به صورت رسمی در دسترس کاربران قرار گیرد.

انتهای پیام/

برتری کارت گرافیک‌های AMD نسبت به کارت‌های Nvidia

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار