۲۲۶حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی پر شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت:۲۲۶حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی پر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۳۵ هزار و ۵۱۹ چاه مجاز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه شناسایی شده‌است. 

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار و ۸۰۴ چاه مجاز در آذربایجان‌غربی شناسایی شده، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۲۶حلقه چاه غیرمجاز و مضر به مصالح عمومی پر و مسلوب‌المنفعه شده‌است.

او در رابطه با اقدامات موثر برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون با هدف کمک به احیای دریاچه ارومیه تعداد ۶۴ هزار و ۴۳۵ چاه غیرمجاز با حجم تخلیه بیش از ۱۱۵میلیون و ۳۳۹ هزار مترمکعب آب در استان شناسایی شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه صدور مجوز بهره‌برداری شامل چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری حفر شده قبل از سال ۱۳۸۵ است، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ‌گونه مجوزی برای چاه‌های غیر مجاز صادر نمی‌شود مگر چاه‌های دارای پتانسیل آبی در دشت مربوطه و اجرای آبیاری تحت فشار، نصب کنتور، احراز عدم ضرر به مصالح عموم و منابع آبی مجاور اخذ مجوز صورت می‌گیرد.

«دانشجو» در خصوص اقدامات شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی برای مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز نیز یادآور شد: استقرار و تشکیل اکیپ‌های گشت و بازرسی به تعداد ۴۱ اکیپ در سطح استان، توقیف تعداد ۲۸۸ دستگاه حفاری از سال ۱۳۹۴ تاکنون، پر و مسلوب‌المنفعه کردن پنج هزار و ۶۶ حلقه چاه و جلوگیری از حفر ۸۴۳ حلقه چاه جدید از سال ۱۳۹۴ تاکنون از جمله اقدامات شرکت آب‌منطقه‌ای استان برای احیای دریاچه ارومیه و مقابله با حفر چاه‌های غیر مجاز در سطح استان است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۷۸۷ کیلومتر رودخانه و نهر از محل اعتبارات ستاد احیا و این شرکت طی پنج سال گذشته در این استان لایروبی شده‌است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ کیلومتر رودخانه نیز در دست اجرا برای لایروبی در آذربایجان‌غربی قرار دارد، بیان کرد: ابتدای امسال در کمتر از ۲۰ روز ۷۰ کیلومتر رودخانه در استان لایروبی شد که این رقم در حال حاضر به ۱۰۲ کیلومتر رسیده‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: این لایروبی‌ها علاوه بر امکان ورود آب بیشتر به دریاچه ارومیه، موجب جلوگیری از بروز مشکل حین وقوع سیل در نقاط مختلف استان شد.

دانشجو با بیان اینکه وزارت نیرو، نهاد پیشرو در اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه بود، گفت: سدسازی، احداث کانال، رهاسازی آب از سدها، سردهنه‌سازی، لایروبی رودخانه‌ها، جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب تا حد امکان از جمله مهمترین اقدامات در این راستا بوده است.

انتهای پیام/م

شناسایی چاه های غیر مجاز در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.