نماینده مردم علی‌آبادکتول:

لایحه منطقه آزاد اینچه برون در مجلس مصوب شد

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه منطقه آزاد اینچه برون در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: این لایحه به‌زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،اسدالله قره خانی نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه منطقه آزاد اینچه برون که قبلاً در مجلس مصوب شده بود برای تصویب نهایی به شورای محترم نگهبان رفت، اما شورای محترم نگهبان ایراداتی را به این لایحه گرفته بودند.

او با این توضیح که ایراد شورای محترم نگهبان به منطقه آزاد اینچه برون نبود بلکه به کل لایحه بود، افزود: تعداد زیاد مناطق ویژه اقتصادی، تأمین هزینه‌های اجرای گمرکات، نداشتن نقشه پیوستی برای هر یک از مناطق آزاد مواردی بود که از سوی شورای محترم نگهبان مطرح شده بود.

نماینده مردم علی‌آبادکتول ادامه داد: اصلاح این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس و پذیرش شرایط جدید آن در دولت چند ماه طول کشید و در نهایت صبح امروز (دوشنبه) لایحه هشت منطقه آزاد تجاری که اینچه برون یکی از آن‌هاست و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

او با اشاره به اینکه این لایحه بیش از ۶۰ درصد آرا را کسب کرد، اضافه کرد: پس از این تصویب، لایحه مناطق آزاد برای تصویب نهایی به شورای نگهبان می‌رود و پس از تأیید نهایی از سوی رییس مجلس به دولت برای اجرا ابلاغ می‌شود.

قره خانی ضمن تبریک تصویب لایحه منطقه آزاد اینچه برون به مردم گلستان تصریح کرد:، چون اصلاحات با مشورت شورای محترم نگهبان انجام شده است بعید است اشکالات جدیدی مطرح شود و ان‌شاءالله این مرحله نهایی است و به زودی اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام/پ

منطقه آزاد اینچه برون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار