رخشانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حذف مدارس خشتی و گلی استان سیستان و بلوچستان تا پایان سال

رئیس آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: بودجه برای بهبود امکانات مدارس به دستمان رسیده اما هنوز زیرساخت مهیا نشده است.

خبر خوش برای دانش آموزان پهناورترین استان ایران/ سیستان و بلوچستان در سدد ارتقا کیفیت‌اموزشیرخشانی، رئیس آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار ۸۰۰ هزار دانش آموز و ۴۰ هزار کلاس درس در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سابقه کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی و حتی سیستم سرمایشی و گرمایشی در این استان طولانی است.
 
او بیان کرد: خوشبختانه با کمک وزارتخانه آموزش و پرورش ۴ برابر بودجه به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده است که قرار است در تکمیل پروژ‌ه‌های نیمه تمام و ارتقا فضای آموزشی استان استفاده شود.
 
رخشانی ادامه داد: مدارس خشتی و گلی استان سیستان و بلوچستان تا پایان سال برچیده خواهند شد.
بیشتر بخوانید: موکول شدن حذف مدارس خشت و گلی به پایان پاییز
رئیس آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما الان قادر به تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی و سرمایشی هستیم، ولی موضوع مهم این است که هنوز زیرساخت‌های درست و محکمی بنا نشده است و ابتدا می‌بایست این شرایط فراهم شود .
 
او افزود: کیفیت فضای آموزشی تا به الان از نمره میانگین ۸.۵ به ۱۱ رسیده و این اتفاق را مدیون کمک‌های خیرین و بنیاد‌های مختلف هستیم که حتی در رسیدگی به تامین کتاب‌های درسی، کمک درسی و مخصوصا کنکوری به دانش آموزان استان در حال رسیدگی هستند.
 
رخشانی با اشاره به کمبود ۱۶ هزار نیروی انسانی این استان گفت: به کمک وزارتخانه تا کنون نیروی انسانی به بعضی مناطق سیستان و بلوچستان تزریق شده است و اگر این امر ممتد و پیوسته تا ۳ سال ادامه یابد مشکل نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان به طور کامل پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

سیستان و بلوچستان در صدد ارتقا کیفیت‌آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار