راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دائمی

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت : نخستین بازارچه صنایع دستی دائمی در مجتمع گلستان کرمانشاه راه‌اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه ۶۰ رشته فعال صنایع دستی دارد که از فعال‌ترین آن‌ها می‌توان به رشته‌های گیوه‌بافی، گلیم‌بافی، البسه محلی، ساخت و سازه‌های سنتی، ابزار‌آلات فلزی، سراجی سنتی و... اشاره کرد.

او با اشاره به توسعه صنایع دستی و افزایش صادرات این محصول با بهره‌گیری از مرز‌های فعال استان به کشور عراق، گفت : استان کرمانشاه از نظر صادرات صنایع دستی جزو استان‌های مطرح در کشور است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه یکی از دغدغه‌های مشاغل خرد و خانگی را در نداشتن بازار فروش توصیف کرد و گفت: زنان سرپرست خانوار و یا زیرپوشش نهاد‌های حمایتی بیشتر در زمینه مشاغل خرد و خانگی فعالیت دارند که به علت بالا بودن هزینه در راستای اجاره مغازه و سایر موارد همواره دغدغه بازار فروش محصولات خود را دارند.

او از راه‌اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دائمی کرمانشاه خبر داد و افزود: بازارچه صنایع دستی دائمی کرمانشاه در مجتمع گلستان واقع در خیابان مدرس کرمانشاه دایر است.

قادری با بیان اینکه این بازارچه در مرحله نخست با ۳۵ غرفه راه‌اندازی شده است، گفت: در صورتی که متقاضی باشد امکان افزایش تعداد غرفه‌های وجود دارد.

او هدف از احداث این بازارچه را توسعه کسب و کار هنری برای هنرمندان دانست و گفت: این بازارچه هر هفته در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه برای بازدید علاقه‌مندان دایر است .

 

 

انتهای پیام/د

۶۰ رشته فعال صنایع دستی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار